اجرای ۱۱۴ نمایش درجشنواره بین المللی تئاتر فجر

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۱۱۴ اثر نمایشی صحنه ای و خیابانی در سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در کشور به اجرا گذاشته می شود.

مهدی شفیعی افزود: از مجموع آثار ارسالی به سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر درحوزه بین الملل با هدف گذاری دیپلماسی سعی شده به لحاظ محتوا و کیفی از آثار قابل توجهی دعوت شود که در این ارتباط ۱۶ اثر نمایشی از ۹ کشور آسیایی و اروپایی که از کمپانی های برجسته دنیا و با حساسیت انتخاب شده اند.
وی اضافه کرد: حضور هنرمندان شهرستانی در بخش اصلی جشنواره از قابلیت های سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر است، به گونه ای که امسال نیمی از آثار تولید شده متعلق به هنرمندان سایر شهرها به جز تهران است.
شفیعی اظهار کرد: برپایی فجرهای استانی قبل از شروع بخش اصلی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از دیگر قابلیتهای جشنواره امسال است که در شش استان کشور از جمله بوشهر برگزار می شود.
وی در باره حضور موفق هنرمندان بوشهری در سی و چهارمین جشنواره بین المللی فجر بیان کرد: هنرمندان بوشهری با حضور برجسته خود دو کار صحنه ای را در روزهای چهارم و هفتم در بخش اصلی جشنواره اجرا می کنند و در بخش پژوهشها و سمینارها نیز هنرمندان بوشهری حضور جدی خواهند داشت.
شفیعی افزود: با توجه به ظرفیت بوشهر در بخش تئاتر انتظار می رود هنرمندان بوشهری حضور موثری در مباحث آتی این جشنواره داشته باشند.
بخش استانی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بعد از ظهر امروز با حضور شش گروه نمایشی از استانهای تهران، چهارمحال و بختیاری، اذربایجان شرقی، اصفهان با حضورمعاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بوشهر برگزار می شود. 
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.