بارش برف و باران از امشب در خراسان رضوی آغاز می‌شود

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش برف و باران از امشب در خراسان رضوی آغاز شده و با وزش باد همراه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی، مجید حبیبی نوخندان اظهار داشت: بارش‌ها از امشب در مشهد به صورت پراکنده آغاز شده بنابراین زائران پیاده باید در مسیرهای منتهی به مشهد مراقبت‌های لازم را به عمل آورده و تمهیدات مورد نیاز برای پیشگیری از وقوع مشکل را بیاندیشند.

وی تصریح کرد: برفی که پیش‌بینی شده در مشهد در این ایام ببارد بسیار سنگین نبوده اما ممکن است برای برخی از افراد مشکلاتی را ایجاد کرده و در ایام عزاداری باید موضوع بارش‌ها لحاظ شده و مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی افزود: پیش‌بینی شده در روز چهارشنبه هفته جاری بیشترین دمای هوا در مشهد به 4 درجه بالای صفر و کمینه دما به 4- درجه برسد.

حبیبی نوخندان با اشاره به موضوع وقوع ال‌نینو در خراسان‌رضوی، خاطرنشان کرد: شایعاتی مبنی براینکه زمستان سرد و بسیار سختی مانند سال 1386 در راه بوده در واقع با پیش بینی‌های هواشناسی هماهنگی ندارد ممکن است هوا تا حدودی سرد شود اما مانند سال ذکر شده نیست.

وی تصریح کرد: همچنین پیش بینی می‌شود که دمای هوا در نیمه دوم زمستان امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته و از متوسط معمول برای زمستان بیشتر شود.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه هر سال وقوع پدیده النینو و لانینا در اقلیم کشور ایران و خراسان رضوی ممکن است تأثیرات مختلفی داشته باشد، تأکید کرد: نمی‌توان برای تمام سال‌هایی که النینو و یا لانینا اتفاق می‌افتد نسخه‌ای یکسان پیچید و باید برای هر سال بررسی‌های جداگانه‌ای را به عمل آورد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.