۱۷ هزار پرستار سال آینده جذب بیمارستان های دولتی سراسر کشور می شوند

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بکارگیری ۱۷هزار پرستار در سال آینده در بیمارستانهای دولتی سراسر کشور خبر داد.
۱۷ هزار پرستار سال آینده جذب بیمارستان های دولتی سراسر کشور می شوند
به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، محمد میرزابیگی در بازدید از بیمارستان فوق تخصصی حضرت ولی عصر (عج) فسا با اعلام این خبر گفت: این افراد برای فعالیت در بیمارستان های با ضریب اشغال تخت بالا، تازه تاسیس،بخشهای سوختگی و بخش های اورژانس بکارگیری می شوند.
وی با بیان اینکه ۱۴۰ هزار پرستار در بیمارستان های دولتی و خصوصی کشور فعالیت دارند، افزود: در حالی که ۲۶۰ هزار پرستار نیاز داریم که در واقع ۱۲۰ هزار نفر در گروه پرستاری کمبود وجود دارد.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از راه اندازی دفاتر خدمات پرستاری در سطح جامعه برای خدمت به بیماران مزمن و افراد مسن خبر داد و افزود: این دفاتر با کسب پروانه فعالیت و صلاحیت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با نظارت این وزارتخانه فعالیت می کنند.
میرزابیگی گفت: با آغاز فعالیت دفاتر خدمات پرستاری در جامعه در حقیقت عرصه وسیع و گسترده ای با عنوان پرستاری جامعه نگر به روی مردم و پرستاران گشوده می شود و مردم و مددجویان می توانند با اطمینان از مراقبت های پرستاری در دسترس استفاده کنند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.