مسکو: تهیه لیستی یکسان از مخالفان سوری زمان‌بر است/ حمایت مصر از روسیه

وزیر خارجه مصر با اعلام مخالفت قاهره با انتقادها علیه حملات هوایی روسیه در سوریه اعلام کرد: ما به توانایی روسیه برای تفاوت قائل شدن بین سازمان‌های تروریستی و مواضع دیگر اطمینان داریم. این درحالی است که معاون وزیر خارجه روسیه گفته است که مشکلات مشخصی در مورد فهرست‌های گروه‌های تروریستی سوریه وجود دارد.

به گزارش سایت اینترنتی النشره، سامح شکری، وزیر خارجه مصر با بیان این مطلب، گفت: انجام اقدامات برای سنجیدن این تفاوت‌ها منحصر به ائتلاف بین‌المللی ضد تروریسمی نیست که آمریکا و آلمان و همچنین مصر و دیگر کشورها در آن هستند.
وی با بیان اینکه "ما همچنان شراکت استراتژیک با آمریکا داریم"، بر لزوم تنوع بخشی در روابط تاکید کرد و عنوان داشت، این امر علی رغم آن است که جایگزینی برای کمک‌های نظامی آمریکا به مصر وجود ندارد.
از سوی دیگر، گنادی گاتیلوف، معاون وزیر خارجه روسیه در گفتگو با خبرگزاری اینترفاکس گفت که مشکلات مشخصی در مورد فهرست‌های سازمان‌های تروریستی وجود دارد و این مساله دقت و هماهنگی بیشتر را بین اعضای گروه بین‌المللی حمایت از سوریه می‌طلبد.
وی تاکید کرد که روسیه و واشنگتن بر سر این امر توافق نظر دارند که داعش، القاعده و جبهه النصره تشکیلات تروریستی هستند.
گاتیلوف گفت که طرف روسی با آمریکا‌یی‌ها در مورد مساله رده بندی حماس و حزب الله در این فهرست بحث و بررسی نمی‌کند.
این سخنان این دیپلمات روسی در آستانه مشارکت وی در نشست روسیه، آمریکا و سازمان ملل در ژنو طی امروز مطرح شد.
از سوی دیگر، گاتیلوف عنوان داشت که هیات روسی اعزامی به ژنو تصمیم دارد دیداری را فردا (پنجشنبه) با برخی از گروه‌های مخالف سوری داشته باشد که در دیدار ریاض در ماه گذشته شرکت نکردند.
منابع روسی در این راستا اعلام کردند که گنادی گاتیلوف در ژنو با هیثم مناع و صالح مسلم از مخالفان سوریه دیدار کرده است.
پیشتر وزارت خارجه روسیه از نتایج نشست ریاض انتقاد و به این امر اشاره کرد که افراد تندرویی از "جیش الاسلام" و "احرار الشام" در این دیدار شرکت داشتند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.