خادم: مرحله نهایی انتخابی المپیک تیم ملی اواخر فروردین برگزار می‌شود

رئیس فدراسیون کشتی در حاشیه سی‌و‌ششمین دوره رقابت‌های کشتی جام‌تختی گفت: مرحله نهایی انتخابی تیم ملی اواخر فروردین ماه برگزار خواهد شد.

رسول خادم در حاشیه سی و ششمین دوره رقابت‌های کشتی جام جهان پهلوان تختی در جمع خبرنگاران گفت: با برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کادر فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی فرصت این را خواهند داشت تا جمع بندی نهایی خود را از ملی پوشان برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو داشته باشند.
وی درباره رقابت‌های کشتی جام جهان پهلوان تختی نیز اظهار داشت: سی و ششمین دوره جام جهان پهلوان تختی در سه رشتی آزاد، فرنگی و پهلوانی برگزار می شود که با همه محدودیت هایی که برای دعوت از کشورهای مختلف داشتیم، خوشبختانه ۱۷ کشور در این سه رشته حضور یافتند اما باید بگویم این مسابقات مرحله اول انتخابی تیم ملی است و تعداد قابل توجهی از کشتی‌گیران مطرح کشورمان در این مسابقات حضور دارند. نتیجه مسابقات این فرصت را فراهم می کند که برخی از کشتی گیران که به نتایج برتر دست یافتند، بتوانند در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی برای کسب پیراهن تیم ملی در ریو حضور داشته باشند.
رییس فدراسیون کشتی در خصوص شرایط مسابقات گفت: شرایط مسابقات کشتی آزاد و فرنگی به دلیل آنکه مرحله اول انتخابی تیم ملی برای کشتی گیران نسبت به نمایندگان کشورهای خارجی جدی‌تر است اما حضور همین تعداد کشورهای خارجی در ایران حکایت از جایگاه کشتی ایران در جهان می کند.
وی در خصوص انجام تست دوپینگ از نفرات برتر جام تختی نیز گفت: به دلیل آنکه مدعیان برای حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی تلاش می کنند، به طور قطع موضوع تست دوپینگ را جدی دنبال می کنیم و کشتی گیران برتری که در این مسابقات نتیجه می گیرند، کشتی گیرانی باید باشند که نه تنها به لحاظ فنی بلکه در تمام ابعاد مرتبط با رقابت‌های بزرگی مانند المپیک قابل اطمینان باشند.
دارنده مدال طلای المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا در خصوص جوایز مسابقات نیز گفت: انتخابی بودن جام تختی، خود بهترین انگیزه برای کشتی گیران به حساب می آید اما برای کشتی پهلوانی به عنوان ورزش سنتی کشورمان است و در این رقابت‌ها در دو وزن ۷۰ و به اضافه ۹۰ کیلوگرم برگزار می شود، به نفرات اول تا ششم جوایز دلاری پرداخت می شود و ضمن آنکه جایزه ویژه ۵ هزار دلاری به نفر برتر وزن به اضافه ۹۰ کیلوگرم داده می شود.
وی در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون برای رشته های آزاد و فرنگی جوایز دلاری در نظر نگرفت تا کشتی گیران مطرح خارجی در تهران حضور یافند نیز تصریح کرد: جوایز باید در خور جایگاه کشتی گیران باشد و اما همانطور که گفتم، انتخابی بودن این مسابقات خود انگیزه فنی بالایی را برای کشتی گیران داخلی خواهد داشت اما امیدوارم که شرایط به گونه ای باشد که به لحاظ منابع مالی در سال‌های آینده بتوانیم برای کشتی آزاد و فرنگی جام تختی جوایز دلاری در نظر بگیریم.
رئیس فدراسیون کشتی در خصوص افتتاح آکادمی کشتی نیز گفت: ساخت این آکادمی یکی از آرزوهای دیرین کشتی کشور بود و اکنون شرایط احداث این آکادمی فراهم شده که به نام استاد سید جواد رفوگر نامگذاری خواهد شد و امروز مراسم آغاز به ساخت آن نیز با حضور مسئولان برگزار می شود.
وی یادآور شد: ساخت آکادمی کشتی حرکت بزرگی در کشتی ایران است و من تشکر می کنم از مجموعه بانک پاسارگاد که مشارکت کننده اصلی در ساخت این آکادمی است.
خادم همچنین در خصوص مصدومیت مسعود اسماعیل پور نیز گفت: او در تمرینات دچار آسیب دیدگی شد و مطابق فرآیند، کشتی گیری که واجد الشرایط تشخیص داده شود و به لحاظ مدارک و مستندات پزشکی، آسیب دیدگی او قابل دفاع باشد، کمیته ویژه پزشکی تشکیل و معاینات لازم روی او انجام می شود و در صورتی که واجد شرایط باشد شورای فنی درباره او تصمیم گیری می کند.
وی در خصوص اینکه آیا حمایت مسئولان از فدراسیون های المپیکی مانند کشتی مطلوب است یا خیر گفت: به هر حال به لطف خدا و حمایت مردم می گذرانیم.

 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.