رئیس مجلس لوکزامبورگ: رابطه ایران و لوکزامبورگ از لحاظ بین المللی بسیار مهم است

رئیس مجلس نمایندگان لوکزامبورگ گفت: روابط دو کشور ایران و لوکزامبورگ چه از لحاظ منطقه ای و چه از لحاظ بین المللی دارای اهمیت بسیاری است.

مارس دی بارتولومئو، بعدازظهر پنجشنبه در سفر به شیراز در دیدار با استاندار فارس افزود: با توجه به اهمیت این ارتباط، ما خواهان گسترش و تعمیق روابط دو کشور هستیم و امیدواریم در ادامه شاهد شتاب گرفتن روند برقراری روابط بین دو کشور باشیم.
وی، با اشاره به توافق هسته ای ایران با گروه ۱+۵ بیان داشت: امیدواری ما به افزایش روابط دو کشور بعد از این توافق بسیار بیشتر شده و امروز شرایط به گونه ای پیش می رود که می توان آینده خوبی برای روابط دو کشور متصور بود و ما نیز برای سرعت گرفتن آن کوشش خواهیم کرد.
وی اظهار کرد: همچنین این توافق کمک خواهد کرد که جامعه جهانی در کنار ایران در مسیر مبارزه با تروریسم و پایان دادن به جنگ ها و خشونت ها حرکت کند.
رئیس مجلس نمایندگان لوکزامبورگ ادامه داد: دنیای امروز در حقیقت یک دهکده جهانی است و همه کشورها نیازمند برقراری ارتباط با یکدیگر هستند.
مارس دی بارتولومئو، در مورد سفر خود به شیراز هم گفت: بررسی های اولیه نشان می دهد که کشور ما می تواند در زمینه مسائل اقتصادی، دانشگاهی و پزشکی با استان فارس وارد مذاکره شود چرا که این استان در این زمینه ها دارای ظرفیت های خوب و قابل توجهی است.
وی اظهار کرد: همچنین متوجه شدیم که از لحاظ سیستم بیمه نیز یک سری وجوه مشترک بین دو کشور وجود دارد که در این زمینه نیز می توان به توافق هایی دست یافت.
رئیس مجلس نمایندگان لوکزامبورگ از استقبال گرم ایرانیان نیز قدردانی کرد و افزود: این استقبال بیانگر عمق مهربانی و خون گرمی مردم این سرزمین کهن و پهناور است.
کشور لوکزامبورگ در شمال اروپا و در همسایگی آلمان، فرانسه و بلژیک قرار دارد و پایتخت آن شهر لوکزامبورگ است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.