محمد بنا: از پوست اندازی کشتی فرنگی لذت می برم

سرمربی تیّم ملی کشتی فرنگی گفت: از پوست اندازی کشتی فرنگی لذت می برم.

 محمد بنا در پایان روز نخست مسابقات جام تختی درخصوص ارزیابی‌اش از کیفیت این مسابقات اظهارداشت: این مسابقات برای ارزیابی کادر فنی و شناخت از نفرات داخلی خیلی خوب بود اما برای نام بزرگی مانند تختی کوچک است به هر حال وقتی مسابقاتی با نام تختی برگزار می‌شود انتظار می‌رود سطح آن در شأن نام جهان پهلوان باشد و بهتر می‌شد اگر تیم‌ها و نفرات خارجی بهتری می‌آمدند.
وی افزود: به هر حال در این زمینه مسائل سیاسی دخیل است و همین موضوع باعث استقبال کم تیم‌های خارجی شده است. البته مردم ایران مرد مبارزه هستند و اگر کشتی‌گیران خارجی هم نیایند خودمان میدان را گرم می‌کنیم.
محمد بنا با بیان اینکه مسابقات روز دوم از جذابیت بیشتری برخوردار خواهد بود، خاطرنشان کرد: در روز دوم به خصوص در اوزان ۷۵ و ۸۵ کیلوگرم رقابت‌هایی در سطح مسابقات جهانی برگزار خواهد شد و به نظر می‌رسد شاهد کشتی‌های زیبایی خواهیم بود.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره عملکرد ضعیف برخی نفرات با تجربه از جمله حاجی‌پور در ۵۹ کیلوگرم تصریح کرد: حاجی‌پور قبل از تورنمنت باکو درخواست کرده بود که خودش تمرین کند و بعد از این تورنمنت هم درخواست کرد خودش تمریناتش را در مازندران دنبال کند که ما هم موافقت کردیم اما با عملکردش در جام تختی نشان داد که دیگر جایگاهی در تیم ملی نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: برخی کشتی‌گیران به عملکرد ضعیف خودشان عادت کرده‌اند و نوسان زیادی دارند مانند حاجی‌پور که باعث سلب اعتماد کادر فنی می‌شود. چرا که در یک میدان سطح بالایی دارد و در میدانی دیگر دچار افت فاحش می‌شود. کشتی‌گیری مانند حاجی‌پور دنیای استعداد بود که با تفکرات خودش زندگی و تمرین کرده است که همین موضوع باعث درجا زدنش شده است.
محمد بنا ادامه داد: کشتی‌گیرانی مانند ارسلان،مردانی و عبدولی خوب کار کرده‌اند برخی بردها و شکست‌ها من را خوشحال می‌کند گرایی در جام باشگاه‌های جهان زیدوند را می‌برد و اینجا به ارسلان می‌بازد که برای من خوشحال‌ کننده است البته گرایی از این پس باید در ۷۱ کیلو کشتی بگیرد.
وی درباره شکست مهدی‌زاده مقابل حریف اکراینی گفت: او در فرم کشتی‌ گرفتن اشتباه و غفلت کرد و ضربه شد اما چیزی از شایستگی‌هایش کم نمی‌شود و در کنار باباجان‌زاده و قاسمی به تیم ملی کمک خواهد کرد. قاسمی کشتی‌های خوبی گرفت و گزینه اصلی اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا است.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره ترکیب تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: تقریباً اعزام نفرات اول جام تختی به مسابقات آسیایی نهایی یاست هرچند که باید بعد از ارزیابی تصمیم نهایی را بگیریم از اینکه شاهد این پوست‌اندازی در تیم ملی کشتی فرنگی هستم لذت می‌برم و خیلی زیبا است خیلی از کشتی‌گیران بودند که با وجود اینکه هنوز در رده سنی جوانان هستند خیلی خوب کشتی گرفتند که این برای من لذت‌بخش است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.