فرمانده نظامی عربستان در عدن کشته شد

ابراهیم آل مرعی کارشناس نظامی عربستان گفت: فرمانده عملیات ویژه عربستان در یمن شب گذشته به دست نیروهای یمنی کشته شد.

به گزارش پایگاه خبری خلیج عدن منابع نظامی عربستان اعلام کردند: عبدالله السهیان فرمانده نیروهای ویژه عربستان در عدن در درگیری های نزدیک باب المندب در بمباران نیروهای ارتش ونیروهای مردمی یمن کشته شد. 
پیش از این عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن از السهیان تقدیر وبه وی مدال شجاعت در کاخ جمهوری در شهر عدن داده بود. 
ارتش و کمیته های مردمی یمن روز گذشته، حمله جدید نظامیان طرفدار عربستان به سمت پایگاه نظامی 'العمری' را دفع کردند.
وی افزود: ارتش و کمیته های مردمی توانستند نظامیان عربستان را که از پشتیبانی مزدوران سودانی، عرب و خارجی برخورداربودند با برجا گذاشتن کشته های بسیار، وادار به عقب نشینی کنند.
در این حمله سه فرمانده برجسته مزدوران طرفدار عربستان به نام های 'عبده العاطفی'، 'الاریانی الفتاحی' و 'محمود الجبیحی' به شدت زخمی شدند که به بیمارستان های عدن منتقل شدند.
ده ها فرد مهاجم در این حمله کشته و زخمی شدند و چهار خودرو نظامیان عربستان نیز منهدم شد.
ارتش و کمیته های مردمی یمن، چهارشنبه گذشته نیز توانسته بودند هجوم مزدوران عربستان را به پایگاه نظامی 'العمری'و منطقه 'کهوب' در اطراف شهر ذباب در استان تعز را دفع کنند.
عربستان با ائتلاف برخی کشورعربی و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا«عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند. 
براثر این حملات، تاکنون دهها هزار یمنی ازجمله زنان و کودکان کشته و یا زخمی شده و میلیونها نفر نیز آواره و 80 درصد تاسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.