«هدیه» دهید تا دچار روزمرگی نشوید

هدیه دادن علاوه بر اینکه افراد را از روزمرگی رها می‌کند، رنگ و بوی خوشی را به رابطه‌ها می‌بخشد.

سارا فغان‌پور، روانشناس با اشاره به مزایای هدیه دادن به دیگران اظهار کرد: هدیه دادن نه تنها افراد را دچار روزمرگی نمی‌کند بلکه رنگ و بوی خوشی را در در روابط فردی، اجتماعی، کاهش دلخوری‌ها و نزدیکی قلب‌ها به وجود می‌آورد.
وی با بیان اینکه صرفا هدیه دادن مهم نیست بلکه تفکر پشت آن حائز اهمیت است، افزود : اگر قصد هدیه دادن دارید سعی کنید به سلایق و علاقمندی‌های طرف مقابل خود توجه کرده و این سلایق را از خلال صحبت‌هایش کشف کنید.
فغان‌پور ادامه داد: با کادو پیچ کردن هدیه، این عمل را لذت‌بخش‌تر کنید چرا که وقتی هدیه‌ای هرچند کوچک در کادو پیچیده می‌شود، دریافت‌کننده را دچار هیجان و شادی می‌کند.
این روانشناس با اشاره به اینکه هدیه دادن داد و ستد نیست، تصریح کرد: گاهی افراد بدون هیچ تلاشی فقط یک هدیه تهیه می‌کنند که این عمل حکم داد و ستد را دارد بدین گونه که در این تعامل اجتماعی افراد یکدیگر را می‌سنجند و اگر این هدیه‌شان بازخوردی نداشته باشد، این فرایند بین آن‌ها تمام می‌شود.
فغان‌پور در پایان گفت: اگر عشق و علاقه بین افراد وجود داشته باشد دیگر به هدیه از بعد مادی نگاه نمی‌کنند و حتی دادن یک شاخه گل می‌تواند آن‌ها را خوشنود کند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.