سفر یک هیئت مصر به ترکیه برای از سرگیری روابط دو کشور

عربستان سعودی به منظور آغاز به کار ائتلاف اسلامی خود که ماه گذشته از آن خبر داده بود و مصر و ترکیه عضو آن شده‌اند، به حل بحران بین ترکیه و مصر نیاز دارد.

 یک هیئت دیپلماتیک و امنیتی مصر پنج شنبه (دیروز) با میانجی‌گری عربستان سعودی برای حل بحران ترکیه مصر و برای بررسی امکان مصالحه بین این دو کشور وارد آنکارا شد.
یک منبع بلند پایه در این راستا به روزنامه کویتی «الجریده» گفته است دیدار سه جانبه بین مسئولان سعودی، ترکیه‌ای و مصری برای اطلاع از شروط دو طرف جهت نزدیکی نکته ‌نظرها و حل این بحران صورت گرفت.
این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: عربستان سعودی به منظور آغاز به کار ائتلاف اسلامی خود که ماه گذشته از آن خبر داده بود و مصر و ترکیه عضو آن شده‌اند، به حل بحران بین ترکیه و مصر نیاز دارد.
این منبع بلند پایه همچنین خبر داد: قاهره به خواسته‌های خود از جمله موضوع انتقال دارایی‌های مصر به واسطه اعضای اخوان المسلمین به ترکیه، توقف حمایت از گروه‌های چریکی مسلح در لیبی و توقف تحریک شهروندان مصری علیه دولت مصر از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای اخوان المسلمین که از داخل ترکیه پخش می‌شود، اصرار دارد.
وی همچنین اعلام کرد: پاسخ آنکارا به این شروط موضع «عبد الفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر را برای شرکت در کنفرانس سران اسلامی به میزبانی ترکیه در ماه آوریل آینده تقویت کرد، به گونه‌ای که احتمال می‌رود قاهره ریاست این کنفرانس را به آنکارا واگذار کند.
سفر هئیت دیپلماتیک و امنیتی مصر به ترکیه دو روز خواهد بود و طی آن، هیئت مصری با مسئولان امنیتی ترکیه برای ارائه شروط مصر، کاهش تنش بین دو کشور و بازگشت تدریجی به روابط دیپلماتیک در صورت موافقت ترکیه با این شرایط، دیدار می‌کنند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.