پایگاه ال‌بی‌سی: تل‌آویو و ریاض خواستار حفظ فشارها بر ایران شدند

نزدیک شدن رفع تحریم‌های ایران موجب شد تا روز گذشته مقامات رژیم صهیونیستی و سعودی نسبت به کاهش فشارهای بین‌المللی علیه ایران هشدار دهند.

در حالی که مقامات ایرانی و غربی می‌گویند تحریم‌های هسته‌ای ایران ظرف چند روز آینده رفع می‌شوند، روز گذشته مقامات ارشد رژیم صهیونیستی و سعودی نسبت به کاهش فشارهای بین‌المللی علیه ایران هشدار دادند.
به نوشته پایگاه «ال‌بی‌سی»،‌ بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل گفت که با وجود آغاز اجرای توافق هسته‌ای، باید همچنان فشار علیه ایران ادامه داشته باشد.
وی با متهم کردن ایران به پیگیری «سیاست‌های تجاوزکارانه»، از واشنگتن خواست از تل‌آویو حمایت کند.
او همچنین بار دیگر تهران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و گفت شبکه نیروهای ایران، علاوه بر خاورمیانه در دیگر نقاط جهان نیز فعال هستند.
دیروز عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی هم موضعی مشابه نتانیاهو گرفت و گفت آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران، مایه نگرانی است.
وی که در لندن و در نشست خبری مشترک با همتای آمریکایی‌اش، جان کری، صحبت می‌کرد، گفت: «هر کشوری در جهان از این موضوع نگران است. ایران در جنگ و ویرانی، تروریسم، بی‌ثبات‌سازی و مداخله در امور دیگر کشورها سابقه دارد.»
جبیر افزود: «نگرانی اغلب این کشورها این است که نکند ایران به جای مصرف کردن درآمدهایش برای بهبود اوضاع مردم این کشور، آن را برای حمایت از اقدامات ثبات‌زدا به کار گیرد.»
بر اساس توافقی که ۲۳ تیر ماه امسال در شهر وین اتریش به دست آمد، ایران گستره برنامه هسته‌ای خود را محدود کرده است. قرار است پس از آنکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز یا فردا محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران را تائید کرد، تحریم‌های بین‌المللی مرتبط با برنامه هسته‌ای، برداشته شوند.

 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.