هتلی که در بهار ذوب می شود!

هتل یخی در سوئد امسال، درهای برفی اش را برای ۲۶مین بار به روی مهمانان زمستانی خود گشود. امسال ۱۹ سوئیت که هرکدام به صورت مجزا طراحی و از میان ۱۰۰۰ تن یخ حکاکی شده اند، یکی از ویژگی های برجسته این هتل است. این هتل که در سال ۱۹۸۸ تاسیس شد هم به عنوان یک نمایشگاه و هم به عنوان یک هتل کاملا کاربردی متشکل از برف و یخ استفاده می شود.
هرسال، ساخت و ساز هتل از نو آغاز می شود و مواد و مصالح آن از رودخانه ترون (در نزدیکی آن و در ۲۰۰ کیلومتری قطب شمال) به محض اینکه یخ می زند، جمع آوری می شود. تکمیل ساخت آن حدود دو ماه زمان می برد. بعد از اینکه ساخت و ساز پایه و اولیه به پایان رسید، دیوارها، سقف ها و کف ها، به بومی برای هنرمندان سراسر جهان تبدیل می شود. هر ساله، کارهای هنری متفاوت و سمپوزیوم سالانه منحصربفردی ایجاد می شود که به بازدیدکنندگان فرصت می دهد تجربه کاملا متفاوت و ساختار برفی سورئال منحصربفردی را در سوئیت های خود تجربه کنند.
معمولا این هتل در فصل بهار ذوب می شود، هرچند هتل یخی به تازگی پلان های طراحی جدیدی منتشر کرده که انرژی خورشید را مهار و گزینه پایدارتری ایجاد می کند که بتواند در طول سال دوام بیاورد. اهداف این هتل در راستای حفاطت از محیط زیست است و در این راه کاهش انتشار از ساختمان و محافظت از طبیعت پیرامون به خوبی مشاهده می شود.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.