جمعیت مسلمانان آلمان به ۶ میلیون نفر رسید

با مهاجرات یک میلیون پناهجو به آلمان که بیش از ۸۰ درصد آن‌ها مسلمان هستند، برلین با افزایش بی‌سابقه جمعیت مسلمان خود رو به رو می‌شود

جمعیت مسلمان کشور آلمان با افزایش ۸۵۰ هزار نفری، برای اولین بار در تاریخ این کشور،‌تعداد مسلمانان به شش میلیون نفر رسید.
بر اساس آماری از شورای مرکزی مسلمانان آلمان، با مهاجرت یک میلیون پناهجو به این کشور، حداقل ۸۰ درصد ( و یا ۸۰۰ هزار نفر) از آن ها مسلمان بودند. به علاوه، براساس بررسی های انجام گرفته توسط سازمان تحقیقاتی "پیو" نیز نرخ جمعیت مسلمانانی که از قبل در این کشور زندگی می کردند نزدیک به ۱.۶ درصد ( یا ۷۷ هزار نفر) افزایش داشته است.
با استناد به این تحقیقات، جمعیت مسلمانان آلمان حدود ۵ میلیون و ۶۸ هزار نفر تا پایان سال ۲۰۱۴ تخمین زده شده بود، با پا گذاشتن ۸۰۰ هزار مسلمان مهاجر به آلمان در سال ۲۰۱۵ و ادغام شدن آن ها با افزایش طبیعی ۷۷ هزار نفری، جمعیت مسلمانان آلمان به ۸۷۷ هزار نفر افزایش داشته است که یعنی ۵ میلیون و ۹۴۵ هزار نفر در پایان سال ۲۰۱۵. این واقعه باعث شده است که کشور آلمان و کشور فرانسه وارد یک مرحله رقابتی در داشتن بیشترین جمعیت مسلمانان در غرب اروپا شوند.
حجم عظیم مسلمانان مهاجر باعث افزایش اسلام در آلمان شده است و همچنین با افزایش تعداد مهاجرین خبرهای مربوط به اختلالات اجتماعی مانند اپیدمی شدن تجاوز به عنف، بحران های بهداشت عمومی و حمله شهروندان آلمانی برای خرید سلاح های گرم افزایش خواهد داشت.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.