آمار شهدای انتفاضه به ۱۵۸ تن رسید

بر اساس آخرین آمار، ۱۵۸ شهروند فلسطینی از زمان آغاز انتفاضه قدس تاکنون شهید و بیش از ۱۶ هزار نفر زخمی شده‌اند.

مرکز پژوهش های قدس اعلام کرد ۱۵۸ فلسطینی در ۳۲۲۱ مورد درگیری درچارچوب انتفاضه قدس در کرانه باختری، قدس و نوار غزه به شهادت رسیده و بیش از ۱۶ هزار نفر دیگر زخمی شده اند.
این مرکز با اشاره به افزایش بی سابقه عملیات فلسطینیها علیه صهیونیست ها تاکید کرد مقابله شهروندان فلسطینی با نیروهای امنیتی و صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی ۱۹۴۸، قدس، کرانه باختری و غزه ادامه دارد.
آمار این مرکز پژوهشی نشان می دهد که بیشترین تعداد شهدای فلسطینی متعلق به استان الخلیل است و این استان در صدر فهرست استانهایی قرار دارد که در جریان انتفاضه فلسطین بیشترین شهید را نثار کرده اند. آخرین شهید فلسطینی صبح پنجشنبه نزدیک چهار راه بیت عانون به شهادت رسید.
مرکز پژوهش های قدس خاطرنشان کرد: شمار شهروندان فلسطینی زخمی شده از آغاز انتفاضه قدس حدود ۱۶ هزار و ۳۴۲ نفر بوده است که ۲۷ درصد از آنها بر اثر اصابت گلوله زخمی شده اند. بیشتر افراد زخمی نیز به ترتیب اهل شهرهای الخلیل، رام الله و طولکرم و منطقه مرزی نوار غزه هستند.
آمار مرکز پژوهش های قدس همچنین از بازداشت ۳۶۲۲ شهروند فلسطینی در قدس و کرانه باختری همراه با بازداشت ۹۰۰ کارگر فلسطینی در داخل اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ میلادی خبر داده است.

 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.