ارتش سوریه برای بازپس گیری حلب آماده می شود

یک منبع آگاه امنیتی سوریه روز جمعه اعلام کرد ارتش سوریه برای انجام عملیات گسترده برای بازپس گیری پایتخت اقتصادی این کشور, شهر حلب آماده می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این منبع افزود: ارتش از طریق این عملیات قصد دارد که منطقه امنیتی خود را در پیرامون این شهر گسترش دهد و خطوط امداد رسانی به گروههای تروریستی در بخش شرقی از حومه های اطراف را قطع کند.
شهر حلب از سال ۲۰۱۲ به اشغال گروههای تروریستی درآمد و به بخش غربی که در دست نیروهای سوریه است و بخش شرقی که در دست گروههای تروریستی است تقسیم می شود.
حومه های شهر حلب در حال حاضر در دست گروههای تروریستی جبهه النصره و داعش است.
در همین راستا، نیروهای مسلح سوریه اعلام کردند که روز جمعه به طور کامل بر منطقه ای در شرق شهر حلب در شمال سوریه مسلط شده اند.
نیروهای ارتش سوریه موفق شدند که روستای السریب و کشتزارهای اطراف آن را در ۶۰ کیلومتری شرق شهر حلب را از اشغال تروریست ها خارج کنند.
یگان های ارتش این کشور، مسیر شماری از روستاهای واقع در جاده حلب – رقه را که توسط داعش مین گذاری شده بود، پس از پاکسازی، گشودند.
بر اساس این گزارش، ارتش سوریه همچنین روز پنجشنبه روستای «عین البیضا» و تاسیسات آب شهر حلب را پس گرفت.
ارتش و نیروهای مردمی سوریه از چند ماه پیش تاکنون در چارچوب حملات زمینی و هوایی خود به مناطق تحت کنترل گروه های تروریستی ، پیشروی های فراوانی داشته و مناطق وسیعی را در حومه حلب، حمص و لاذقیه به کنترل خود درآورده اند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.