۲ نوزاد از ۵ قلو‌های اصفهانی فوت شدند/ ۲ دختر و یک پسر تحت مراقبت های ویژه

مسئولان به مادر ۵ قلوهای اصفهانی که ۲ فرزند خود را به دلیل نارس بودن و وزن کم از دست داده، قول مساعدت و تحفیف در هزینه‌های بیمارستان را دادند.

بانوی ۳۴ساله اصفهانی در سومین زایمان خود ۵قلو به دنیا آورد، مادر این نوزدان در ۲۸هفتگی بارداری خود دچار درد و خونریزی شد که به‌اجبار با عمل سزارین و تلاش گروه پزشکی، ۲ دختر و ۳ پسر این خانم اصفهانی با موفقیت به دنیا آمدند.
زهرا شمسی درباره زایمان خود و به‌دنیا آوردن ۵قلوها اظهار داشت: این دوره بارداری من به‌علت ۵قلو بودن نوزادان، در استراحت مطلق سپری شد، پس از یک ماه بستری‌بودن در بیمارستان به‌علت خون‌ریزی روز گذشته مورد عمل جراحی و سزارین قرار گرفتم.
وی با بیان اینکه این سومین بارداری من بود، افزود: قبل از این ۵قلوها ۲ بار دیگر نیز باردار شده بودم که حاصل آن ۲ پسر ۱۳ و ۱۰ساله است.
مادر ۵قلوهای اصفهانی با ابراز اینکه از هیچ روش ناباروری استفاده نکردم و این بارداری کاملاً طبیعی بود، گفت: من و همسرم دختردایی ــ پسرعمه هستیم و چندقلوزایی در خانواده ما ارثی است.
وی بیان کرد: متاسفانه ۲ تا ۵ قلوهای من به دلیل نارسایی و کمبود وزن فوت شدند.

بیمه روستایی برای همسرم صادر شد
گرشاسب هادی، پدر این ۵ قلوهای اصفهانی نیز در گفت‌وگو با تسنیم درباره هزینه‌های بیمارستان بیان کرد: در حدود ۵ میلیون تومان هزینه زایمان و بستری مادر نوزادان در بیمارستان شد که با توجه به اینکه هنوز ۳ نوزادمان در دستگاه در بیمارستان هستند، همسرم را مرخص کردند‌؛ البته تا‌کنون مساعدت‌های زیادی نیز در این زمینه انجام شده است.
وی با اشاره به وضعیت بیمه همسر و فرزندان خود گفت: بعد از زایمان همسرم، بیمه روستایی برای همسرم صادر شد و شبکه بهداشت و اداره بهزیستی شهرستان زرین‌شهر خارج از نوبت اقدامات بیمه‌ای را انجام دادند و حتی حاضر شدند که برای هزینه‌های بیمارستانی به ما وام دهند.
پدر ۵ قلوهای اصفهانی بیان کرد: از خداوند متعال بابت این هدیه‌های زیبا ممنونم و از تیم پزشکی همسرم و تمام کسانی که در این راه به ما کمک کردند نیز تشکر می‌کنم و مطمئن هستم که این لطف خداوند به من و همسرم بوده که چنین فرزندانی را به ما اعطا کرده است.

خانواده ۵ قلو‌های اصفهانی نگران هزینه‌ها نباشند
معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز درباره حمایت‌های دانشگاه از خانواده ۵ قلوهای اصفهانی به تسنیم گفت: مادر این ۵ قلو‌ها بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از بیمارستان مرخص شده و خانواده این ۵ قلو‌ها نگران هزینه‌ها نباشند.
حمیدرضا طلوعی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که بار هزینه‌ای را از دوش این خانواده برداریم، افزود: تا‌کنون هیچ هزینه بیمارستانی از این خانواده گرفته نشده و تنها ۳ درصد از  ۵ میلیون تومان هزینه بیمارستان از آن‌ها گرفته می‌شود که این مبلغ حدود ۱۵۰ هزار تومان است و در تلاش کمک برای پرداخت این مقدار هزینه نیز هستیم.
در حال حاضر حال یک پسر و ۲ دختر این مادر روستای چم‌نور بخش باغ‌بهاداران از شهرستان لنجان رضایت بخش بوده و با توجه به اینکه این نوزادان در ۶ماهگی متولد شده‌اند، باید برای تکامل رشد در دستگاه نگهداری می‌شوند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.