فاز اول متروی قم تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اعلام “پروژه متروی قم کاملاً فعال است و پیشرفت خوبی در آن داشته‌ایم” گفت: امیدواریم تا پایان سال ۹۵ فاز اول متروی قم به بهره‌برداری برسد.

ولی‌الله بیاتی با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت پروژه مترو در قم اظهار داشت: طول پروژه مترو 14. 7 کیلومتر از جمکران تا قلعه کامکار است که در قلعه کامکار به‌صورت مکانیزه حفاری آغاز شده است.
رئیس شورای شهر قم با اشاره به اینکه 5‌هزار و 400‌متر از حفاری متروی قم تاکنون انجام شده و مترو از رودخانه قم در حال عبور است، افزود: منابع مالی پروژه مترو را به‌واسطه اوراق مشارکت تأمین و به پروژه تزریق کرده‌ایم.
وی با اعلام "پروژه مترو کاملاً فعال است و پیشرفت خوبی در آن داشته‌ایم" گفت: امیدواریم تا پایان سال 95 فاز اول متروی قم به بهره برداری برسد.
بیاتی با ابراز "قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) (مؤسسه حرا) طرف پیمانکار ما در پروژه مترو است" خاطر‌نشان کرد: اخذ مجوز تها‌تر مطالبات مؤسسه حرا (پیمانکار پروژه مترو) به‌مبلغ 300‌میلیارد ریال با واگذاری تراکم شناور از مصوبات شورای اسلامی شهر قم در خصوص پروژه مترو است که به‌تازگی مصوب شده است.
رئیس شورای شهر قم با اشاره به اینکه برای جلوگیری از توقف پروژه مترو شهرداری باید 50 درصد از بدهی خود به پیمانکار را با تها‌تر املاک پرداخت کند تصریح کرد: شورا به همین دلیل با تها‌تر 30 میلیارد تومانی بدهی شهرداری به قرارگاه موافقت کرد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.