دبیر ستاد انتخابات کشور: ۲۳ نفر از داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری انصراف دادند

دبیر ستاد انتخابات کشور از انصراف بیست و سه نفر از ۸۰۱ داوطلب پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرنگان رهبری خبر داد و گفت: استان تهران با ۷ نفر و کردستان با چهار نفر بیشترین تعداد انصرافی ها را داشتند.

علی پورعلی مطلق روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به فرآیند انتخابات پیش رو ظرفیت هایی در قانون اساسی داریم . برای آن دسته از داوطلبانی که ممکن است احیانا رد صلاحیت شده باشند، از فردا هفت روز مدت زمان هیات های نظارت استان ها به اتمام می رسد و پس از آن، این افراد بیست روز فرصت دارند که به شورای نگهبان مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: پس از این مدت نیز اگر داوطلبان دوباره اعتراضی داشتند هفت روز فرصت دارند که به شورای نگهبان مراجعه کنند.
پورعلی مطلق گفت: بر اساس آنچه قانون تعیین کرده، از تمامی این فرصت ها استفاده می شود و تمام ملزومات انتخابات برای روش سنتی و قدیمی فراهم است.
دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: تعرفه ها چاپ شده و بر اساس جدول زمانبندی به زودی در استان ها توزیع می شود.
وی با یادآوری انصراف ۴۹۸ نفر و رد صلاحیت ۸۱۰ نفر دیگر از مجموع داوطلبان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به نام نویسی افزون بر ۱۲ هزار نفر در این دوره از انتخابات و با مقایسه این تعداد با انتخابات گذشته، روال طبیعی و فرآیند درستی انجام شده است.
پورعلی مطلق همچنین در خصوص انصرافی های مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین تعداد انصراف در استان اصفهان با ۷۵ نفر بوده و تهران و استان فارس به ترتیب با ۵۰ و ۴۵ نفر بیشترین تعداد انصرافی ها را داشته اند.
وی همچنین با تاکید بر این که مهمترین بحث در انتخابات اجرای قانون است، افزود: در این دوره تاکید ما بر اجرای دقیق قانون است و ما نمی توانیم به کسی توصیه کنیم که کسی را رد صلاحیت و یا تایید صلاحیت کنند. آنچه مهم است قانون بوده و تمام موارد بر اساس قانون عمل خواهد شد.
وی اضافه کرد: اگر داوطلبان دوباره بر اساس ماده واحده تشخیص مصلحت نظام اعتراضی داشتند می توانند در مدت هفت روز به شورای نگهبان مراجعه کنند.
پورعلی مطلق در خصوص مهرها و تعرفه های انتخاباتی گفت: دو انتخابات و دو صندوق اخذ رای در شعبات وجود دارد که با توجه به تدوین برنامه ها بر اساس روند و تقویم زمان بندی چیزی کم نداریم و در خیلی از جاها جلوتر هستیم.
وی ادامه داد: اجرای درست قانون در هیات های اجرایی با توجه به این که ترکیب مردمی و از اقشار مختلف هستند، با تاکید ستاد انتخابات و وزیر کشور تمام ملاک برای رد و تایید صلاحیت قانون بوده است.
دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: قانونا نمی توانستیم توصیه کنیم که کسی را رد یا تایید صلاحیت کنند بلکه می توانستیم توصیه کنیم قانون را اجرا کنند.
وی افزود: مواد ۲۸، ۲۹، ۳۰ و ۵۰ قانون در خصوص تابعیت دوگانه داوطلبان به درستی اجرا شد و قصد نداریم در بحث هایی که درباره مساله تابعیت افراد مطرح می گردد، وارد شویم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.