امیدواری ترکیه به افزایش روابط با ایران

مقامات ارشد ترکیه ابراز امیدواری کرده اند بتوانند روابط خود را با ایران بهبود بیشتری ببخشند.

به نوشته روزنامه حریت، یک مقام ارشد ترک روز جمعه گفت که احتمالا هیاتی اقتصادی و تجاری از ترکیه در روزهای آینده به ایران سفر می کنند.
این مقام ترک که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد: این سفر پس از دیدار معاون وزیر امور خارجه ایران با مقامات ترکیه در آنکارا انجام خواهد شد. ما به عنوان دو کشور همسایه به یکدیگر نیاز داریم.
وی افزود: علیرغم این حقیقت که ما در برخی مسائل اختلافات عمیق داریم، تلاش کرده ایم روابط خود را تا سطحی که نیازمند منافع مان است، حفظ کنیم. این روابط پس از لغو تحریم ها رشد چشمگیری خواهد داشت.
به گفته این مقام ارشد ترکیه، هنوز تاریخ دقیقی برای سفر این هیات تجاری- اقتصادی به تهران مشخص نشده است.
به نوشته حریت، در اوت سال 2015 سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به آنکارا در آخرین دقایق لغو شد و مقامات ترکیه دلیل به تعویق افتادن این سفر را تغییر در برنامه ها عنوان کردند اما نگفتند که دلیل این تغییر برنامه چه بوده است.
مقامات ترکیه انتظار دارند سفر معاون وزیر امور خارجه ایران که قرار است به زودی انجام شود، زمینه را برای سفر ظریف به ترکیه فراهم کند.
این مقام ارشد ترک همچنین اذعان کرد که مساله سوریه اصلی ترین دلیل اختلاف میان تهران و آنکاراست بنابراین ترکیه انتظار افزایش سریع روابط با ایران را ندارد.
وی در ادامه تاکید کرد که صبر استراتژیک در این میان ضروری است و ما در کوتاه مدت انتظار وقوع اتفاقات زیاد نداریم.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.