پیش بینی نرخ ۲۰ تا ۶۰ دلاری طلای سیاه در سال ۲۰۱۶

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران از پیش بینی نرخ ٢٠ تا ۶٠ دلاری طلای سیاه در سال ۲۰۱۶ میلادی خبر داد و تاکید کرد با توجه به پیروی نکردن بازارهای جهانی نفت خام از عوامل اقتصادی، از جای دیگری بر آن مدیریت اعمال می شود.

به گزارش وزارت نفت، «سیدمحسن قمصری» مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، پیش بینی بازار نفت را بسیار دشوار دانست و گفت: بسیاری گمان می کردند با رخدادهای نیجریه و حمله عربستان به یمن قیمت نفت افزایش می یابد، در حالی که این اتفاق رخ نداد.
قمصری تاکید کرد «این عوامل نشان می دهد بازار نفت در کنترل است».
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد در پیش بینی قیمت نفت برای سال ٢٠١۶، نفت ٢٠ دلاری و حتی ۶٠ دلاری دیده می شود.
وی افزود: پیش بینی های کنونی قیمت و بازار نفت، جهتدار است و افراد با توجه به منابع تامین کننده هزینه های خود پیش بینی می کنند.
قمصری تاکید کرد بر اساس گزینه های اقتصادی و مسائل عرضه و تقاضا، بازار نفت میل به کاهش را نشان می دهد و با توجه به عرضه مازاد نفت در بازار نباید انتظار افزایش قیمت داشت.
وی افزود: اعتقاد ندارم قیمت بالای ١٠٠ دلار نفت در پنج تا ۶ سال گذشته، واقعی بوده باشد، در واقع قیمت ها را به دلایلی بالا نگه داشتند و اکنون که آن دلایل محقق شد، براحتی بازار را رها کردند.
به گزارش ایرنا، بازار جهانی نفت این روزها، فراز و نشیب زیادی خوشی دارد؛ به طوری که بیشتر تحلیلگران از افزایش قیمت نفت خام ناامید شده اند و امیدوارند قیمت ها بیش از این کاهش نیابد.
قیمت نفت در هفته های گذشته در مسیر کاهشی قرار گرفته و به پایین ترین میزان در ۱۱ تا ۱۳ سال رسیده است.
قیمت شاخص نفت خام برنت در روز جمعه بیست و پنجم دی ماه با افت ۶ درصدی، برای نخستین بار در ١٢ سال گذشته به کمتر از ٣٠ دلار برای هر بشکه رسید؛ قیمت هر بشکه شاخص نفت خام برنت با یک دلار و ٩۴ سنت کاهش (معادل ۶,٣ درصد) در سطح ٢٨ دلار و ٩۴ سنت تثبیت شد.
قیمت شاخص نفت خام آمریکا نیز یک دلار و ٧٨ سنت کاهش را تجربه کرد و در پایان معامله های جمعه، به ٢٩ دلار و ۴٢ سنت رسید.
با افت آمار جمعه، در مجموع بهای نفت از آغاز امسال تاکنون ٢٠ درصد کاهش یافت که شدیدترین افت قیمت در یک دوره دو هفته ای در هشت سال گذشته به شمار می رود.
همچنین قیمت سبد نفت اوپک نیز در روزهای گذشته، کاهش قابل توجهی یافته و به مرز ۲۵ دلار رسیده است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.