آمریکا ۶ کشور اسلامی را با ۲۳ هزار بمب هدف قرار داد

تارنمای رسمی شورای روابط خارجی آمریکا (CFR) نوشت: سال گذشته میلادی آمریکا شش کشور مسلمان را با بیش از ۲۳ هزار بمب مورد هدف قرار داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی «گلوبال ریسرچ»، این آمار مبتنی بر اطلاعات نیروی هوایی آمریکا و یک سازمان خبری – تحلیلی غیر دولتی ( Bureau of Investigative Journalism.) در انگلستان است. 
براساس این اطلاعات، عراق،سوریه، افغانستان، پاکستان، یمن و سومالی کشورهای هدف بمباران آمریکا در سال ۲۰۱۵ بوده اند که جزئیات ابعاد تخریبی و شمار کشته شدگان مشخص نشده است.
بر طبق این گزارش، با وجود بمباران افغانستان، شبه نظامیان طالبان مناطق بیشتری را به تصرف خود درآورده اند. افزون بر آن، بمباران آمریکا در عراق و سوریه هم نتوانسته موجب تضعیف گروه تروریستی داعش شود.
«میکا زنکو» ارزیاب این گزارش عنوان کرده که از ابتدای ژانویه ۲۰۱۵، آمریکا حدود ۲۳ هزار و ۱۴۴ بمب به شش کشور اسلامی پرتاب کرده است. 
براساس گزارش ها آمریکا ۲۲ هزار و ۱۱۰ بمب به تنهایی در عراق و سوریه، ۹۴۷ بمب در افغانستان، ۱۱ بمب در پاکستان، ۵۸ بمب در یمن و ۱۸ بمب در سومالی پرتاب کرده است.
بنا به این گزارش، به رغم وعده های دولت باراک اوباما برای خروج از افغانستان، آمریکا وارد شانزدهمین سال جنگ افغانستان شده است. اکتبر گذشته رییس جمهوری آمریکا موضع خود را تغییر داد و تصمیم گرفت نیروهای این کشور را تا پایان سال ۲۰۱۷ در افغانستان حفظ کند.
در ادامه گزارش گلوبال ریسرچ آمده است: چهار رئیس جمهور آمریکا عراق را بمباران کردند که شامل رئیس جمهوری کنونی این کشور نیز می شود.
زنکو همچنین در پروهش خود به فقدان بررسی های لازم در مورد آمار مرگ غیرنظامیان به دنبال این بمباران های آمریکا اشاره کرده است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.