مسکو: روزانه 30 تا 40 حمله هوایی در حمایت از “ارتش آزاد سوریه” انجام می‌دهیم

رئیس ستاد کل ارتش روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور روزانه بین 30 تا 40 عملیات هوایی در حمایت از شبه نظامیان مخالف دولت دمشق موسوم به”ارتش آزاد سوریه” انجام می‌دهند.

به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه امروز گفت: در حال حاضر ارتش آزاد سوریه با واحدهایی متشکل از حدود پنج هزار شبه نظامی مشغول انجام حملاتی در استان‌های حمص، حماه، حلب و رقه سوریه است.
وی ادامه داد: تعداد یک چنین واحدهای متعلق به ارتش آزاد سوریه به طور مداوم رو به افزایش است. نیروی ضربت هوایی روسیه روزانه 30 تا 40 حمله هوایی برای پشتیبانی از این واحدها انجام می‌دهد. آنها همچنین حمایت‌هایی به شکل تسلیحات، مهمات و محموله‌های کمکی از روسیه دریافت می‌کنند.
ارتش آزاد سوریه گروهی شبه نظامی مخالف دولت در این کشور است که بیشتر از نظامیان جدا شده از ارتش سوریه تشکیل شده است. این گروه قدیمی‌ترین تشکل نظامی علیه دولت دمشق محسوب می‌شود و از سوی کشورهای غربی و متحدان منطقه‌ای آنها میانه‌رو خوانده می‌شود و کمک‌های تسلیحاتی و مالی دریافت می‌کند. ارتش آزاد هم‌زمان علاوه بر مقابله با نیروهای دولتی سوریه، با گروه‌های افراط‌گرا از جمله داعش و النصره نیز می‌جنگد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز پیشتر اظهارات مشابهی را بیان کرده بود که با واکنش انگلیس و آمریکا مواجه شد. لندن و واشنگتن سخنان پوتین را دور از واقعیت خواندند.
گراسیموف خاطرنشان کرد که تهدید تشدید درگیری‌های موجود و ظهور درگیری‌های جدید به دلایل مختلف از جمله اختلاف‌های مزمن میان کشورها همچنان در جهان وجود دارد.
گراسیموف در نشستی خطاب به وابستگان نظامی خارجی در روسیه گفت: مشکلات امنیتی جهانی و منطقه‌ای در حال افزایش هستند که در درجه اول دلیل آن گسترش افراط‌گری و تروریسم بین المللی است.
وی همچنین به خطر "اخلال در توازن راهبردی" به دلیل "ظهور سلاح‌های جدید، استقرار نظام دفاع موشکی جهانی و سیاست غیردوستانه ناتو" اشاره کرد.
گراسیمف ادامه داد: سیاست نظامی ناتو که ویژگی غیردوستانه در قبال روسیه دارد باعث افزایش نگرانی می‌شود. این ائتلاف به فعالیت در زمینه گسترش حضور نظامی خود و افزایش فعالیت نیروهای نظامی در شعاع مرزهای فدراسیون روسیه ادامه می‌دهد.
وی خاطرانش کرد: از جمله مشکلاتی که همچنان مطرح هستند توزیع غیرقانونی سلاح های کشتار جمعی، جرایم فرامرزی، قاچاق مواد مخدر، جدایی طلبی، مهاجرت کنترل نشده و بیگانه ستیزی هستند.
گراسیموف افزود: گسترش جهانی تهدید تروریسم انگیزه اصلی روسیه برای مداخله در عملیات ضدتروریسم سوریه بود. شرایط بی‌ثبات خاورمیانه، سراسر کشورهای آفریقایی و افغانستان تهدید گسترش فعالیت‌های تروریستی به دیگر مناطق جهان از جمله روسیه را موجب شده است. تلاش‌های متحد جهانی برای مقابله با تهدید و چالشی مشترک تحت این شرایط لازم و ضروری است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.