دولت بودجه ۳۷۴ میلیارد تومانی برای وزارت ارتباطات در نظر گرفت

بودجه وزارت ارتباطات به همراه کلیه سازمان‌های تابعه آن در لایحه بودجه سال ۹۵ رقم ۳۷۴,۳۲۳,۶۰۰,۰۰۰ تومان در نظر گرفته شد.

دولت امروز لایحه بودجه سال آینده را تقدیم مجلس کرد که در بخش برآورد اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای فصل ارتباطات و فناوری اطلاعات، رقم ۷۱۸,۵۱ میلیون ریال از محل منابع ملی در بخش هزینه‌ای در نظر گرفته شده است.
رقم ۷۰۱,۰۰۰ میلیون ریال هم در بخش هزینه‌ها از محل منابع اختصاصی ملی ICT دیده شده که با این حساب مجموع اعتبارات هزینه‌ای از فصل ICT رقم ۱,۴۱۹,۵۵۱ میلیون ریال می‌شود.
تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این بخش در لایحه بودجه ۹۵ رقم ۲,۸۱۱,۶۸۱ میلیون ریال در نظر گرفته شده است؛ مجموع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای حوزه ICT طبق این لایحه ۴,۲۳۱,۲۳۲ میلیون ریال می‌شود.
در لایحه بودجه سال آینده ۳,۷۴۳,۲۳۶ میلیون ریال به عنوان بودجه وزارت ارتباطات در نظر گرفته شده که سهم خود وزارت ارتباطات به جز دستگاه‌های تابعه ۱,۸۳۴,۳۴۶ میلیون ریال است.
ارقام ۱,۲۳۰,۰۵۶ میلیون ریال برای پژوهشگاه فضایی ایران، ۳,۷۱۱ میلیون ریال برای دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات، ۳۷,۷۰۰ میلیون ریال برای دانشکده علمی-کاربردی پست و مخابرات، ۱,۷۸۹ میلیون ریال برای دبیرخانه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ۱۳۵,۶۳۴ میلیون ریال برای سازمان فضایی ایران، ۳۰۷,۸۸۸ میلیون ریال برای پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و ۸۰۳,۰۲۳ میلیون ریال برای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در لایحه بودجه به عنوان بودجه جاری این سازمان‌ها دیده شده است.
در این لایحه سهمی جاری برای شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و شرکت سهامی ارتباطات زیرساخت در نظر گرفته نشده است اما بودجه آنها اعم از عمرانی و اختصاصی سال ۹۵ به ترتیب ۳۱۰,۰۰۰ و ۲۰۰,۰۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
از مجموع کل بودجه جاری در نظر گرفته شده برای وزارت ارتباطات (به همراه شرکت‌های تابعه) رقم ۳۱۷,۶۱۵ میلیون ریال به عنوان بخش هزینه‌ای حقوق و مزایای مستمر در نظر گرفته شده است.
بودجه عمرانی این وزارتخانه (تملک دارایی‌های سرمایه‌ای) نیز ۲,۲۵۱,۶۸۱ میلیون ریال است که مجموع بخش جاری و عمرانی این وزارتخانه (بودجه کل) ۳,۷۴۳,۲۳۶ میلیون ریال می‌شود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.