آیت الله هاشمی رفسنجانی: موانع همکاری با ایران با مذاکراتی سخت و توام با عقلانیت برطرف شد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سرانجام رسیدن برجام و لغو تحریم های ظالمانه هسته ای ایران گفت: پس از مذاکراتی سخت، فشرده و توأم با عقلانیت، استدلال و تدبیر، موانع همکاری های جمهوری اسلامی ایران با کشورهای جهان مرتفع شده، جمهوری اسلامی ایران از تعمیق مناسبات و همکاری با کشورها استقبال می کند.

به گزارش از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه در دیدار هارس دو پارتلنو رئیس مجلس نمایندگان لوکزانبورگ، این مطلب را بیان کرد.
وی به آمادگی ایران برای تعمیق همکاری با کشورهای جهان از جمله لوکزانبورگ اشاره کرد و افزود: سفر جناب عالی می تواند منشأ شروع دوره جدیدی از روابط بین دو کشور باشد؛ با مطالعه بر روی امکانات ایران می توانید برای کارهای اجرایی و عملی برنامه ریزی کنید.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران کشوری ویژه در منطقه با تمدن چندین هزار ساله و شرایط طبیعی ممتاز است، خاطر نشان کرد: کشور چهار فصل ایران با آب و هوای متعدد در مناطق مختلف کشور و منابع طبیعی فراوان که هنوز بخش عظیمی از آنها شناخته نشده است، جاذبه های زیادی برای کشورهای خارجی برای برقرای جنبه های مختلف روابط دارد.
هاشمی رفسنجانی با تاکید بر عزم جدی دولت یازدهم برای توسعه و تعمیق همکاری ها با جهان، افزود: ایران با همه کشورهای دنیا به جز رژیم اشغالگر قدس که آن را غاصب دانسته و به رسمیت نمی شناسد، تمایل به ارتباط و تعامل همه جانبه دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی تحصیلات عالی و تحقیق در ایران ضعیف بود، گفت: ما به سرعت این ضعف را جبران کردیم و در حال حاضر بیش از چهار میلیون دانشجو و ۱۰ میلیون فارغ التحصیل در کشور در حال تحصیل، تدریس، تحقیق و خدمت هستند.
هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه نیمی از دانشجویان کشور در ۴۵۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور تحصیل می کنند، اظهار داشت: بسیاری از تحصیلکرده های دانشگاه های ایران که به کشورهای آمریکایی و اروپایی رفته اند در آنجا بسیار خوش درخشید ه اند. به طوری که در مقاله ای که اخیرا مطالعه کرده ام، دریافتم ناسا را مملو از محققان ایرانی می دانند.
وی تأکید کرد: امیدواریم زمینه تحقیق و پژوهش و استفاده مناسب از این افراد در ایران بیش از گذشته فراهم شود.

در ادامه مارس دی بارتولومئر، با اظهار خوشحالی از حضور در ایران در زمان مناسب با توجه به اولین روز اجرای برجام، گفت: متأسفانه در دنیایی زندگی می کنیم که اغلب بی اعتمادی بر اعتماد، جنگ بر صلح، نفرت بر دوستی و بشر دوستی حاکم است، امیدوارم توافقات صورت گرفته ۱+۵ پس از مذاکرات طولانی و سخت، مجددا موجب تفوق و برتری دوستی و اعتماد و توسعه همکاری همه کشورها با جمهوری اسلامی ایران باشد.
رئیس مجلس نمایندگان لوکزانبورگ در ادامه به معرفی مختصری از کشور خود پرداخت و افزود: لواکزانبورگ به همراه هلند از بنیانگذاران اتحادیه اروپاست که در روز ۸۰۰ هزار نفر جمعیت و در شب ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
وی به وجود ۱۴۲ ملیت مختلف در کشور لوکزانبورگ اشاره کرد و گفت: در کشور ما هیچ گونه افراطی گری اعم از چپ و راست وجود ندارد و مدارا حاکم است و نسبت به همه اقوام و ادیان مداراگر هستیم، که ادیان در کنار دولت به اداره کشور کمک می کنند.
مارس دی بارتولومئر به بازدید خود از شیراز و مجموعه باستانی، تاریخی پرسپولیس اشاره کرد و گفت: در بازدیدی که از آثار باستانی بسیار عظیم ایران داشتیم، در مقابل تمدن و تاریخ شما، احساس فروتنی و تواضع کردیم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.