مذاکرات نفتی ایران با سوئیس و نروژ آغاز شد

همزمان با آغاز لغو تحریم‌های نفتی، یک مقام مسئول در پژوهشگاه صنعت نفت اعلام کرد: دور جدید مذاکرات با دو شرکت نفتی نروژی و سوئیسی-آلمانی به منظور انتقال دانش نوین حفاری و هوشمندسازی شیرهای کنترل درون چاهی نفت آغاز شد.

محمد کرامتی با اشاره به برنامه های کلان شرکت ملی نفت ایران به منظور توسعه یکپارچه و فنآورانه مخازن نفت کشور در دوران پسا تحریم، گفت: بر این اساس مذاکره با دو شرکت بین‌المللی در حوزه هوشمندسازی مخازن نفتی آغاز شده است.

رئیس پژوهشکده مطالعات مخازن و توسعه میدان پژوهشگاه صنعت نفت با بیان این که از این رو مذاکراتی با دو شرکت سوئیسی و نروژی آغاز شده است، تصریح کرد: یکی از این شرکت‌ها، یک شرکت سوئیسی- آلمانی بوده که در ساخت تجهیزات هوشمند شیرهای کنترل درون چاهی (ICV) دارای تجربه بین‌المللی و جهانی است.

وی با بیان این که این شرکت سوئیسی- آلمانی تاکنون طراحی‌های متعددی را برای هوشمندسازی چاه‌های نفتی میادین هیدروکربوری با موفقیت انجام داده است، اظهار کرد: این شرکت اروپایی، آمادگی خود را برای همکاری با پژوهشگاه صنعت نفت اعلام کرده است.

کرامتی همچنین در خصوص مذاکرات نفتی انجام شده با یک شرکت نروژی، بیان کرد: این شرکت نروژی دارای تجربه بسیار بالایی در زمینه حفاری‌های افقی و چندشاخه‌ای در مخازن نفتی است.

رئیس پژوهشکده مطالعات مخازن و توسعه میدان پژوهشگاه صنعت نفت با تاکید بر این که این شرکت نروژی با همکاری یکی دیگر از شرکت‌های نروژی توانسته است طولانی ترین چاه افقی جهان را به طول ۹ مایل (۹/۶ کیلومتر) حفاری و تکمیل کند، یادآور شد: مذاکراتی با این شرکت برای مشارکت در طراحی و اجرای حفاری‌های افقی در لایه‌های کم تراوا و با ضخامت کم انجام شده است.

کرامتی تاکید کرد: به زودی برای انجام گفت و گوهای بیشتر از نمایندگان این دو شرکت اروپایی دعوت به عمل خواهد آمد.

وی با یادآوری این که تقویت و ارتقای سطح همکاری با شرکت‌های درجه اول بین‌المللی از اصول انجام توسعه یکپارچه و فناورانه مخازن نفتی کشور است، خاطرنشان کرد: با توجه به ماموریت پژوهشگاه صنعت نفت در میدان نفتی اهواز و میدان مشترک یادآوران، شبکه بین‌المللی شرکای پژوهشگاه براساس نیازها و اولویت‌های تعریف شده، تعیین می‌شوند که با اعلام آمادگی دو شرکت اروپایی با آن ها وارد مذاکره شدیم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.