تبریک متفاوت هاشمی درباره برجام: از سردار قاسم سلیمانی عزیز تشکر می‌کنم

وزیر بهداشت با تشکر از سردار قاسم سلیمانی عنوان کرد: یک بار جناب آقای روحانی به من گفتند «جنگیدن بسیار راحت‌تر از صلح کردن است؛ چون در جنگ شما حداکثر جان خود را از دست می‌دهی و چه‌بسا عزیز می‌شوی؛ اما برای ایجاد صلح، آبرو و حیثیت خود را فدا می‌کنی».

سید حسن هاشمی در یادداشت اینستاگرامی‌اش نوشت: اجرایی شدن برجام مایه خرسندی و افتخار برای دولت و ملت شریف ایران است؛ گامی بلند در راه حضور باعزت و مؤثرتر در عرصه روابط بین‌الملل و لغو تحریم‌های ظالمانه، که ان‌شاءالله باعث آرامش و آسایش بیشترمردم عزیزمان خواهد شد.

وزیر بهداشت گفت: امروز در حالی همه مردم از اجرایی شدن برجام خشنود و شادمان هستند که اینجانب در جریان مذاکرات بارها از نزدیک شاهد بودم، رئیس جمهور محترم و نیز دوست عزیزم جناب آقای دکتر ظریف ناملایمات بسیاری را به جان خریدند و از نظر جسمی و روحی نیز صدمات فراوانی را متحمل شدند.

هاشمی گفت: به‌دفعات دیدم که در روزهای سخت و نفسگیر مذاکرات، سنگینی مسئولیتی خطیر و تاریخی، همراه با فشارهای گوناگون داخلی و خارجی؛ خنثی کردن طرح‌های معاندین بین المللی، خواب و آرامش از چشمان رئیس جمهور ربوده بود و تلاش ما پزشکان هم، کم‌اثر می‌نمود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه حقیقتاً موضوع هسته‌ای، برجام و مشکلات مردم، مهمترین دغدغه رئیس جمهوری در عمر دولت یازدهم و بلکه بیش از یک دهه اخیر بود که آسیب‌های جسمی و روحی فراوانی به ایشان و همه همراهان وارد کرد، افزود: در آن روزها، یک بار جناب آقای دکتر روحانی به من گفتند «جنگیدن بسیار راحت‌تر از صلح کردن است؛ چون در جنگ شما حداکثر جان خود را از دست می‌دهی و چه‌بسا عزیز می‌شوی؛ اما برای ایجاد صلح، آبرو و حیثیت خود را فدا می‌کنی و چه‌بسا نزدیک‌ترین دوستان و حتی اعضای خانواده خودت را به‌دلیل عدم‌فهم مشترک، در کوتاه‌زمان از دست بدهی…».

به گزارش وزارت بهداشت، هاشمی گفت: امیدوارم اگر در رسیدن به این فرجام مبارک، گاه‌گاهی همه با هم و کنار هم نبودیم؛ در بهره‌گیری از نتایج آن که باید عزت و رفاه این مردم عزیز و شریف را در پی داشته باشد، برای رضای خداوند سبحان و کریم با یکدیگر هم‌قسم شویم و با تجدید نظر در برخی سیاست‌ها و رفتارها، پر کردن شکاف‌های اجتماعی و تحکیم وحدت ملی، محیطی امن برای سرمایه‌گذاران داخلی و بین المللی و شکوفایی اقتصاد ملی فراهم کنیم.

وزیر بهداشت افزود: رئیس جمهور امروز در مجلس گفت "این پیروزی دستاورد اراده ملت، قوا و اقتدار نیروهای نظامی بود". جا دارد به‌نمایندگی از دلیرمردان نیروهای مسلح که با جانفشانی در دوردست‌ها، پرچم امنیت و قدرتمندی ایران عزیز را برافراشته‌اند؛ از سردار سرافراز قاسم سلیمانی عزیز هم تشکر کنم.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: به‌نوبه خود، پروردگار مهربان را به‌خاطر دستیابی به چنین موفقیتی شاکرم و این پیروزی را به ملت بزرگ و رهبر بزرگوار جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گویم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.