با اجرای برجام؛ ژاپن خود را ملزم به توسعه و تقویت روابط با ایران دانست

وزیر امور خارجه ژاپن روز یکشنبه با استقبال از لغو تحریم های ایران و اجرای برجام تاکید کرد که بر اساس این توافق بسیار مهم کشورش خود را مصمم به توسعه روابط تاریخی با ایران می داند.

«فومیو کیشیدا» وزیر امور خارجه ژاپن در بیانیه ای که سایت این وزارتخانه منتشر کرده، یادآور شد که توکیو از اجرای توافق هسته ای میان ایران و شش قدرت جهانی خرسند است و قصد دارد روابط دوستانه و تاریخی خود با تهران را تقویت کند.
وی توافقنامه و برجام را حاصل تلاش های طولانی مدت جوانب ذی ربط دانسته است که نشان دهنده قدرت دیپلماسی برای حل و فصل مشکلات و برطرف کردن چالش ها است.
وزیر خارجه ژاپن در بخشی از بیانیه خود تاکید کرده که کشورش روابط دوستانه بسیار مهم تاریخی با ایران را تعمیق خواهد بخشید.
«کیشیدا» از این توافق به عنوان دستاوردی یاد کرده است که طبیعتا باعث گسترش روابط ژاپن با ایران در زمینه های مختلف خواهد شد.
وزیر امور خارجه ژاپن خاطرنشان کرده است که ما روابط دوستانه تاریخی با ایران داریم که متعهد به تقویت آن هستیم .
او همچنین تاکید کرد که ژاپن از حصول توافق نهایی و لغو تحریم ها بسیار خرسند است و از آن استقبال و از تلاش های همه کشورهای مرتبط با این موضوع تقدیر می کند.
وی تصریح کرد که این توافق یک فرصت نادر و پیشرفتی بسیار مهم است که روابط تاریخی دوستانه ژاپن و ایران را به پیش سوق خواهد داد.
نشریه ژاپن تایمز نیز امروز در گزارشی از تلاش های رژیم صهیونیستی و برخی از تندروها در آمریکا را برای عقیم گذاردن این توافق شکست خورده دانست و افزود که نهایتا تمام کشورهای دنیا از این توافق استقبال کردند و طرفین خود را ملزم به اجرای آن می دانند.
ژاپن افزوده است که با لغو تحریم ها میلیاردها دلار از دارایی های بلوکه شده ایران در اختیار تهران قرار خواهد گرفت و فرصت های نوینی در برابر اقتصاد رو به رشد ایران قرار خواهد گرفت.
این کشور خاطر نشان کرده است که هیات های اقتصادی ژاپن خود را برای ارتقای سطح روابط اقتصادی و تجاری با ایران آماده می کنند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.