پیام توئیتری موگرینی بعد از فروپاشی تحریم ها

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی در صفحه توئیتر و وبلاگ شخصی خود نوشت یک وعده به حقیقت پیوست و این پیروزی برای دیپلماسی است.

فدریکا موگرینی در پیام وبلاگ شخصی خود نوشت: « تعهدات درباره توافق با ایران به واقعیت بدل شد. آژانس بین الملل انرژی اتمی تأیید کرد، ایران به همه تعهدات خود در قبال برنامه هسته ای اش عمل کرده است، بنابراین من یک بار دیگر این افتخار را داشتم تا در کنار محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در ایران حضور یابم. ما باهم اعلام کردیم به روز اجرای توافق هسته ای رسیدیم و همه تحریم های بین المللی، اروپایی و آمریکایی علیه برنامه هسته ای ایران لغو شد.
پیام امشب وین روشن است: اعتماد سرسختانه به دیپلماسی چندجانبه نتیجه بخش بود. امروز خاورمیانه و کل جهان اندکی ایمن تر است چرا که ما اطمینان داریم ایران نمی تواند یک سلاح اتمی بسازد.
اما این اقدام پیامی مهمی به مردم ایران است: دولت جدید در تهران نشان داد تنها از طریق گفتگو نه رویارویی می توان به این منافع صلح آمیز دست یافت.
ما اکنون باید همین الگو را در همکاری برای اهداف مشترک در عرصه منطقه ای نشان دهیم. جنگ ها در سوریه و یمن باید پایان یابد و تهدید ناشی از داعش باید با شکست مواجه شود. راه همچنان طولانی است اما ما امروز می توانیم آینده را با امیدی جدید نظاره گر باشیم.»
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.