کشتیرانی باید هر چه سریعتر ناوگان خود را نوسازی کند

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: کشتیرانی با توجه به فضای پساتحریم باید هر چه سریعتر ناوگان خود را نوسازی کند و تعداد کشتی های خود را افزایش دهد.

​محمد سعیدی در بازدید از شرکت ایزوایکو که به همراه رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران انجام شد، گفت : در هفت سال گذشته بدلیل تحریم کشتیرانی، نتوانستیم ناوگان خود را نوسازی کنیم؛ لذا در این مرحله کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نوسازی ناوگان خود را در دستور کار قرار داده است.
سعیدی اضافه کرد: توان مهندسی ایزوایکو در کشور منحصر بفرد است و بر همین اساس به طور یقین در آینده تعداد سفارش های ما به ایزوایکو افزایش خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه کشتیرانی یکی از مشتریان ایزوایکو بوده و خواهد بود ،گفت: تجربه کار ما با ایزوایکو یک مدل بسیار خوب از مشارکت بخش خصوصی و دولتی است .
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های ما بحث ساخت و سفارش شناورهای LPGاست که زیرساخت های خوبی در ایزوایکو برای ساخت این شناورها وجود دارد.
سعیدی تاکید کرد: ما نیاز داریم تا ایزوایکو با تفاهم نامه هایی که با طرف های خارجی و برندهای معتبر به امضا رسانده رقابت پذیری خود در قیمت و مدیریت زمان را افزایش دهد. 
وی ابراز داشت: با گشایش های بین المللی اتفاقات خوبی در عرصه فعالیت های ایزوایکو و کشتیرانی رخ خواهد داد.
این مقام مسئول گفت: ما در بخش بانکرینگ و سوخت رسانی به کشتی ها تجربه بسیار حرفه ای و خوبی داریم و حاضر به مشارکت و سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی هستیم.
مجتمع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران (ایزوایکو) با یکهزار ویکصد هکتار مساحت در۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس قرار دارد.
بخش عظیمی از فعالیت های کشور در زمینه طراحی ساخت و تعمیر انواع شناورها و طراحی و ساخت انواع سازه های فراساحلی از جمله سکوهای نفتی و گازی و جکت در این مجتمع( ایزوایکو) درحال انجام است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.