سوییس برخی از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را لغو کرد

سوییس مطابق با سازمان ملل و اتحادیه اروپا برخی از تحریم‌های اقتصادی‌اش علیه ایران را لغو کرد.

​به نقل از پایگاه خبر سوییس اینفو، دولت سوییس در بیانیه‌ای از اجرای توافق هسته‌ای استقبال کرد و به ایران و ۶ قدرت جهانی برای موفقیت در این رخداد تبریک گفت.
در بیانیه کابیه سوییس آمده است که مطابق با تصمیماتش در یازدهم نوامبر، این کشور نسبت به اقدامات تحمیلی‌اش بر ایران به عنوان بخشی از فشار جامعه بین‌المللی برای کنترل برنامه هسته‌ای ایران بازنگری کاملی انجام داده است.
این دستور جدید که منجر به لغو برخی از تحریم‌ها شده در نیمه شب یک‌شنبه اجرایی می‌شود. با این حال این موضوع به معنی لغو همه تحریم‌ها نخواهد بود.
کابینه سوییس بیان کرد: محدودیت‌های باقی‌مانده علیه ایران بر اساس مطابقت با اقدامات سازمان ملل و اتحادیه اروپا است. این تحریم‌ها تجارت و خدمات مرتبط با تسلیحات یا تجهیزاتی که در سرکوب‌ داخلی مورد استفاده باشد را در برمی‌گیرد. تجارت کالاهای هسته‌ای و کالاهای دارای استفاده دوگانه مرتبط با هسته‌ای مشروط به اخذ مجوز خواهد بود.
در ادامه این بیانیه آمده است: افزون بر این برای تعداد محدودی از شرکت‌ها و اشخاص محدودیت‌های مالی و مسافرتی به جای خود باقی می‌ماند.
در ادامه بیانیه کابینه سوییس درباره اجرای توافق هسته‌ای آمده است: این توافق لغو یا تعلیق همزمان بخش عمده‌ای از تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را در ازای محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران در نظر می‌گیرد.
کابینه سوییس با بیان این که دولت مطمئن است که اجرای توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های بین‌المللی تبادل سیاسی و اقتصادی با ایران را ممکن می‌کند و به آن شدت می‌بخشد، افزود: سوییس همواره از روند مذاکرات و اجرای توافق هسته‌ای حمایت کرده است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.