برجام مانع پیشرفت ما در انرژی هسته‌ای نمی‌شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: برنامه‌هایی که برای اجرای برجام پیش‌بینی شده است نمی‌تواند مانع پیشرفت ما در مسائل هسته‌ای شود چرا که رهبری خط قرمزهای ما را در این زمینه مشخص کرده‌اند.

سردار محمدرضا نقدی صبح امروز در نشست خبری همایش سراسری دومین مجمع عالی بسیج با بیان اینکه از چهارسال گذشته برنامه‌ای را پیش بینی کرده‌ایم که ظرفیت‌های تمامی اقشار جامعه را تجمیع کرده و به برآورد و آسیب شناسی و نیز برنامه ریزی برای پیدا کردن راهکار در جهت برداشتن موانع راه انقلاب مشغول شویم اظهار کرد: مجمع عالی بسیج در دو سال گذشته در سطح شهرستان‌ها شکل گرفته است و مجامع بسیج شهرستان‌ها از تمامی شوراهایی که در هر شهرستان وجود دارد استفاده می‌کنند تا با برآورد خود از وضعیت در هر شهرستان به کشف راهکارها و استفاده از آن ها در جهت حل مشکلات خود بپردازد.
وی افزود: در شهرستان‌ها تاکنون 450 مجمع بسیج تشکیل شده است که بنا بر آیین‌نامه خود جلساتشان را تشکیل می‌دهند و در ادامه قصد داریم با تشکیل بیشتر مجامع بسیج استانی نیز شرایط را به سمتی ببریم که این تشکل‌ها در پیشبرد بهتر امور به مسئولین کمک کند.
نقدی با اشاره به اینکه انتخاب روسای مجامع بسیج کاملاً مردمی است، اظهار کرد: این مجامع روسای خود را با آرای اعضای خود انتخاب می‌کنند و سال گذشته نیز اولین جلسه مجمع عالی بسیج که متشکل از روسای مجامع بسیج شهرستان و جانشینانشان و نیز کمیسیون‌ها و مجامع بسیج استانی بعلاوه اعضای کمیسیون‌های هفده‌گانه این تشکل بوده است برگزار شده است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در طول یک سال گذشته کمیسیون‌های هفده‌گانه جلسات مختلف خود را برگزار کردند و در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، علمی و فناوری و اجتماعی مسائل موردنظر خود در استان‌ها را مورد بررسی قرار داده‌اند و تحلیل‌های خود را آماده کرده‌اند و با آسیب شناسی از این حوزه‌ها راهکارهای خود را نیز اعلام نموده‌اند.
وی با اشاره به اینکه دومین مجمع عالی بسیج روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه این هفته 25 تا 26 آذر در مشهد برگزار خواهد شد، اظهار کرد: دومین مجمع عالی بسیج با حضور سردار جعفری در مشهد برگزار خواهد شد و در آن سه سند که دستاوردهایی مجمع عالی بسیج در سال‌های گذشته است منتشر خواهد شد و امیدوارم که از آنها بهره‌برداری شود.
نقدی در بخش دیگری از نشست خبری خود با اشاره به اینکه موضع بسیج در برخورد با مسائل اجتماعی توجه به انقلاب بوده است، ‌اظهار کرد: بسیج در نگاه به مسائل مختلف هیچگونه گرایش جناحی ندارد و در انتخابات خود نیز جانبدارانه عمل نمی‌کند بلکه همواره به مصلحت انقلاب و نیز دلسوزی در حل مشکلات توجه دارد.
نقدی ادامه داد: ما از سخنانی که توانایی‌های علمی و نظامی ما را زیر سوال می‌برد احساس خوبی نداریم و اینگونه جملات را تحقیرآمیز می‌دانیم و از ملت نیز بابت بیان شدن چنین جملاتی عذرخواهی می‌کنیم. ملت ما از آزمون‌های بزرگی سربلند بیرون آمده است و چنین سخنانی را نمی‌توان مورد قبول دانست.
وی با تأکید بر اینکه در حل مسائل کشور نیاز به انتقاد و ترویج روحیه انتقادپذیری وجود دارد، اظهار کرد: بعضی تصور می‌کنند که انتقاد برخلاف اتحاد و یکپارچگی است در حالی که در قرآن نیز بر انتقاد در پوششی از وحدت، تأکید شده است و می‌توان از سر دلسوزی و بدون دیدگاه جناحی به نقد پرداخت.
نقدی ادامه داد: بسیج نیز در بیان انتقادات خود دلسوزی دارد و از موضع حمایت انتقاد می‌کند و نشانه دلسوزی بسیج نیز همین است که خودش آماده همکاری با هر نهادی برای حل مشکلات جامعه است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه در همایش مجمع عالی بسیج قطعنامه‌ای صادر خواهد شد، اظهار کرد: از تمامی دیدگاه‌هایی که بیانیه بسیج را که در پایان همایش در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت، نقد می‌کنند استقبال می‌کنیم تا این بیانیه تکمیل و بارور شود و امیدواریم بتوانیم از طریق آن بیانیه و دو سند دیگری که در پایان همایش مجمع عالی بسیج منتشر خواهد شد تمام مسائل را با توجه و تکیه به امکانات و نیروی داخلی کشور حل نماییم.
به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست خبری سردار نقدی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد حضور بسیج در صنعت هسته‌ای کشور، اظهار کرد: بسیج از لحاظ علمی در صنعت هسته‌ای حضور داشته است و حتی برخی از دانشمندان هسته‌ای ما نیز که توسط رژیم صهیونیستی ترور شده‌اند بسیجی بوده‌اند.
وی ادامه داد: برنامه‌هایی که برای اجرای برجام پیش‌بینی شده است نمی‌تواند مانع پیشرفت ما در مسائل هسته‌ای شود چرا که رهبری خط قرمزهای ما را مشخص کردند.
نقدی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص صحت حضور نظامی بسیج در سوریه، اظهار کرد: حضور ما در سوریه بیشتر یک حضور مستشاری است و نیروهای رزمنده ما در سوریه زیاد نیستند و صرفاً برای حمایت از نیروهای مستشاری در منطقه حضور دارند و در همان حد محدود از واحدهای بسیج استفاده شده است.
وی ادامه داد: ما بنا نداریم از حضور گسترده بسیج در سوریه استفاده کنیم. چرا که نیروهای رزمنده بومی به اندازه کافی در منطقه حضور دارند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه چرا عده‌ای به دنبال تخریب کردن رابطه بین کشورهای ایران و ترکیه هستند، اظهار کرد: همان کسانی که عثمانی را تجزیه کردند و یک کشور بزرگ را تبدیل به 13 کشور نمودند همان کسانی هستند که امروز نیز نمی‌خواهند روابط دوستانه‌ای بین ایران و ترکیه وجود داشته باشد چرا که از قدرت گرفتن اسلام می‌ترسند و در رأس این کشورها انگلیس،‌ آمریکا و اسرائیل هستند که به دنبال تجزیه ملت‌های مسلمان هستند و ما باید متوجه باشیم و وحدتمان را حفظ کنیم.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.