عدم مذاکره با ایران در چند دهه منافع آمریکا را محقق نکرد

رئیس جمهور آمریکا امروز در دفاع از توافق هسته ای موسوم به «برجام»، آن را توافق تاریخ سازی دانست که از طریق دیپلماسی به دست آمده است.

رئیس جمهور آمریکا در سخنانی به حمایت از اجرای توافق هسته ای میان کشورهای ۱+۵ و ایران پرداخت.

«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در سخنانی پیرامون اجرای توفق هسته ای جامع ۱۴ جولای (۲۳ تیر ماه) موسوم به «برجام» مدعی شد: دیروز نقطه عطفی در جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای بود.

وی ادامه داد: بیش از همه باید بگویم که این نتیجه تاریخ ساز از طریق دیپلماسی و بدون خطرپذیریِ ورود به یک جنگ دیگر در خاورمیانه به دست آمده است.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: ما می توانیم از طریق شراکت با دولت ایران منافع خود را تامین کنیم. از طریق ارتباط مستقیم با ایران می توانیم موضوعات دیگر را نیز حل کنیم.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا افزود: عدم مذاکره با ایران برای چند دهه در تحقق منافع آمریکا نقشی ایفا نکرد. ما بدون توسل به جنگ از راه دیپلماسی به پیشرفت تاریخی رسیدیم.

وی در ادامه مدعی شد: به سبب توافق هسته ای ایران نخواهد توانست به سلاح هسته ای دست یابد و جهان امن تر می شود.توافق هسته ای اجازه بازرسی دقیق تاسیسات ایران به شکل مستمر را می دهد.ما همه راههایی که به ایران اجازه دست یابی به بمب هسته ای را می دهد بستیم.

اوباما در ادامه ضمن ابراز خوشحالی از آزادی ۵ آمریکایی آزاد شده افزود: امروز روز خوبی است. امروز روزی است که آمریکایی های آزاد شده به خانه های خود بازگشتند، یعنی مسأله ای که می توان برای آن جشن گرفت.

وی در تداوم سیاست های خصمانه واشنگتن در قبال ایران با اشاره به تحریم های امروز علیه ۱۱ فرد و شرکت ایرانی تأکید کرد: ما با جدیت به اعمال این تحریم ها ادامه داده و هشیاری خود را در چنین مواردی حفظ خواهیم کرد.

رئیس جمهور آمریکا رؤیای خود برتربینی سردمداران واشنگتن را اینگونه خاطر نشان نمود: اگر با هم باشیم، آمریکا می تواند کارهای بزرگی را به انجام برساند. می توانیم جهان را هدایت کرده و آن را ایمن تر کنیم. .

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.