رئیس‌جمهور در دیدار رئیس مجلس لوکزامبورگ: روابط ایران با کشورهای اروپایی سنتی و دوستانه است

رئیس‌جمهور روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اروپایی از جمله لوکزامبورگ را سنتی و دوستانه دانست.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور یکشنبه شب در دیدار «دی‌بار تولومئو» رییس‌ مجلس نمایندگان لوکزامبورگ با بیان اینکه روابط نزدیک و خوب دولت‌ها همواره به نفع دو ملت خواهد بود، گفت: روابط پارلمانی می‌تواند زمینه‌ساز روابط بهتر دولت‌ها باشد و با اجرای توافق برجام نیز، شرایطی بوجود آمده تا ایران و لوکزامبورگ بتوانند ارتباطات گسترده‌تری با هم داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات ایران با ۱+۵ دستاورد بزرگی برای تاریخ دیپلماسی جهان و گفتگو است، گفت: پیام این توافق آن بود که می‌توان مسایل پیچیده‌ را از طریق گفتگو حل و فصل کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز در منطقه و جهان با مشکلات فراوانی روبرو هستیم که تروریسم یکی از خطرناک‌ترین آنها است، اظهار داشت: تروریست‌ها با بی‌رحمی زندگی انسان‌ها و تمدن را ویران می‌کنند و این شرایط ما را ملزم می‌کند تا در کنار یکدیگر بوده و در این مسیر با هم متحد باشیم.

روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در زمینه حل مسایل مهم منطقه‌ای با دیگر کشورهای جهان همکاری کند، خاطرنشان کرد: ایران و لوکزامبورگ می‌توانند در همه زمینه‌های مهم منطقه‌ای و بین‌المللی با هم رایزنی و مشورت داشته باشند.

وی با بیان اینکه روابط پارلمانی ایران و لوکزامبورگ می‌تواند فرهنگ‌های دو کشور را به ملتها معرفی کند، بر استفاده از تجربیات دوجانبه تأکید و خاطر نشان کرد: استفاده از تجربیات و تحکیم و مناسبات همه جانبه به نفع دو ملت و دو کشور خواهد بود.

"دی‌بار تولومئو" رئیس‌ مجلس نمایندگان لوکزامبورگ نیز ضمن تبریک موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای و اجرای برجام، گفت: باید از موفقیت دیپلماسی و اعتماد کردن خرسند باشیم، چرا که این گشایش بنای مطمئنی را در جهت خدمت به جهانیان ایجاد کرده و می‌توان از آن در راستای صلح و ثبات در همه نقاط دنیا استفاده کرد.

رئیس‌ مجلس نمایندگان لوکزامبورگ، توسعه مناسبات ایران با کشورهای اروپایی را امری ضروری برشمرد و خواستار گسترش روابط دو کشور در همه زمینه‌ها شد.

دی‌بار تولومئو همچنین با بیان اینکه تروریست‌ها به دنبال نابودی انسان‌ها و انسانیت در جهان هستند، گفت: تروریسم تلاش دارد تا میان ملت‌ها جدایی ایجاد کند و باید در مقابل آنها مراقب و متحد باشیم تا بتوانیم مشکلات را با اتحاد و انسجام حل و فصل کنیم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.