«آیپک» مدعی شد: برجام تهدیدی برای آمریکا است

لابی صهیونیستی آیپک در تازه ترین ادعای خود توافق هسته ای ایران را تهدیدی برای آمریکا توصیف کرده و بر لزوم نظارت کنگره بر اجرای برجام تاکید کرد.

به نقل از اسپوتنیک، لابی صهیونیستی «آیپک» امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اجرای توافق هسته ای ایران را برای آمریکا لحظه ای خطرناک توصیف کرده و مدعی شد که واشنگتن باید از پایبندی ایران به تعهدات خود اطمینان حاصل کند.

این لابی که اصلی ترین حامی رژیم صهیونیستی در خاک آمریکا است همچنین بر لزوم پایبندی کنگره و شاخه های اجرایی آمریکا در قبال نظارت بر توافق هسته ای ایران نیز اشاره کرد که این به معنای واکنش سریع به نقض برجام از سوی ایران به واسطه اعمال اقدامات تنبیهی مشخص، سریع و جدی است.

از دیگر ادعاهای مطرح شده در بیانیه آیپک می توان به لزوم ممانعت از امکان افزایش توانایی ایران برای تبدیل شدن به یک قدرت منطقه ای یاد کرد.

  این لابی صهیونیستی با تکرار اتهامات سابق خود مدعی شد: ایران می تواند ده ها میلیارد دلار از دارایی های آزاد شده خود را در راه اشاعه قدرت در منطقه صرف کند. برچیده شدن نظام گسترده تحریم های بین المللی به معنای شروع اقدام ایران در موجه جلوه دادن برنامه نامشروع هسته ای خود است.

نقض قطعنامه های شورای امنیت به دلیل آزمایش موشک های بالستیک ایران، از دیگر ادعاهای بی اساسی بود که در بیانیه آیپک بر آن تاکید شد.

ناگفته نماند که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز با تکرار ادعاهایی مشابه از آغاز روند اجرایی شدن برجام ابراز نارضایتی کرده و مدعی شد که ایران همچنان فکر ساخت سلاح هسته ای را در سر می پروراند!

این در حالی است که یک مقام صهیونیستی نیز نسبت به اجرای برجام ابراز نگرانی کرده بود. «گلعاد اردان» وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که روز اجرای توافق با ایران روز سختی برای کشورهای منطقه است.

گفتنی است آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه خود از عمل کردن ایران به تمام تعهداتش در برجام خبر داده و واشنگتن و اتحادیه اروپا نیز اعلام کردند تحریم ها علیه ایران را لغو می کنند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.