صهیونیست ها در سکوت، شکست مقابل دیپلماسی ایران را پذیرفتند

«جشن در ایران و ترس و نگرانی در اسرائیل»،« اجرای توافق هسته ای، ایران را از کشوری در محاصره به یک بازیگر قدرتمند جهانی تبدیل کرد»، « توافق هسته ای، پیروزی ایران بود » بخشی از عناوین روزنامه های صهیونیستی بعداز اعلام اجرای برجام و رفع تحریم های ظالمانه علیه ایران بود که ترس و نگرانی شدید صهیونیست ها را آشکار می کند.

دستور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وزیرانش برای سکوت و خودداری از اظهار نظر در باره رفع تحریم های بین المللی ایران را رسانه های صهیونیستی « راهبرد اعتراف آرام به شکست » توصیف کردند.
یدیعوت آحرونوت یکی از روزنامه های صهیونیستی تاکید کرد که رفع تحریم های ایران، « شکست فاحش دیپلماسی اسرائیل» بود.
« آلکس فیشمان» گزارشگر نظامی نوشت که « جهان،ایران را در آغوش گرفت» تا بگوید دیپلماسی رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از توافق هسته ای شکست خورد و نتوانست جهانیان را قانع کند ایران خطری برای جهان و خاورمیانه است. 
فیشمان افزود: با اجرای بندهای توافق هسته ای ایران پیروز شد و دیگران خسارت زیادی دیدند و معتقدیم ایران همچنان بزرگترین و اصلی ترین تهدید برای امنیت اسرائیل است نه داعش و القاعده. 
یدیعوت آحرونوت تاکید کرد: آزادی بیش از یکصد میلیارد دلار به ایران اجازه می دهد اقتصادش را شکوفا سازد و این همپیمانان ایران را خوشحال می کند. 
هاآرتص دیگر روزنامه صهیونیستی هم با تاکید به این که « ایران به یک کشور موثر در عرصه قدرت جهانی تبدیل شد»، اعتراف کرد که « رفع تحریم ها اهمیت دیپلماسی را اثبات کرد و ایران اکنون می تواند بیش از گذشته در مسائل سیاسی منطقه و جهان تاثیر به سزائی بگذارد».
هاآرتص افزود: رفع تحریم های ایران یک راهبرد واقعی جدید در خاورمیانه و در همه عرصه ها ترسیم می کند و شامل خود ایران، عراق ، سوریه و حتی درگیری موجود بین تهران و ریاض می شود.
این روزنامه صهیونیستی اضافه کرد: جهان به مشروعیت جمهوری اسلامی ایران اعتراف کرد و اکنون ایران دارای جایگاهی بزرگ برای اداره و حل بحران های منطقه است و به زودی شاهد تاثیر ایران در عرصه تصمیم سازی های جهانی خواهیم بود.

کاریکاتور امضای توافق هسته ای
السفیر روزنامه لبنانی هم نوشت: اسرائیل که از نزدیک مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را دنبال می کند نگران کاهش نقش آمریکا در منطقه و جهان و انزوای بیشتر خود است و بهترین دلیل آن را توافق هسته ای جهان با ایران می داند و اکنون خود را در رویاروئی با ایران تنها احساس می کند. 
این روزنامه لبنانی تاکید کرد:تصادفی نیست در روزی که جهان از گشوده شدن صفحه ای جدید با رفع تحریم های ایران سخن می گوید ، اسرائیل می گوید که همه جهان به ویژه آمریکا در مقابل دیکته های ایران زانو زده است.
رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که معنای توافق هسته ای، ادامه طرح های هسته ای ایران است و رفع تحریم ها به ایران اجازه می دهد که همه اهداف خود را با پرشی بزرگ به نتیجه برساند.
به نوشته السفیر، « این رژیم نگران معامله ده ها میلیارد دلاری با روسیه برای نوسازی ارتش ایران به ویژه نیروی هوائی ایران است و مواضع اروپائی ها از جمله سوئد در قبال شهرک سازی و اعدام های خیابانی فلسطینی ها هم بر این نگرانی افزوده است».
این روزنامه لبنانی با اشاره به ترسیم کاریکاتورها در مهمترین روزنامه های رژیم صهیونیستی، نوشت که روزنامه اسرائیل الیوم نزدیک به بینامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم کاریکاتوری را چاپ کرد که نشان می دهد محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در موضع «قوی» توافق هسته ای را امضا می کند و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در موضع « ضعیف» مبادرت به امضای این توافق کرده است.

آمریکا کلیدهای منطقه را به ایران تسلیم کرد
« اسرائیل الیوم» دایره طرف هائی را که از اجرای برجام و رفع تحریم های ایران نگران هستند، گسترده کرد و نوشت که « اسرائیل و کشورهای عرب معتدل امروز نگران و هراسان هستند».
به برخی کشورهای عربی مانند سعودی، کشورهای معتدل می گویند که در مقابل کشورهای محور مقاومت ضد صهیونیستی صف آرائی کرده اند.
این روزنامه صهیونیستی در گزارشی نوشت: آمریکا در مقابل ایران شکست خورد و عقب نشینی کرد و کلیدهای منطقه را تسلیم تهران کرد.
اسرائیل الیوم افزود: آمریکا تسلیم قدرت ایران شد و با ایران به مانند یک شریک برای حل مشکلات منطقه از جمله سوریه و عراق و مبارزه با داعش تعامل کرد.
« ایال زیسر» نویسنده این گزارش تاکید کرد: باراک اوباما ، توافق هسته ای را در تاج سیاست خارجی آمریکا می داند و اصرار دارد که احدی حق ندارد جشن اجرای توافق هسته ای را خراب کند در حالی که باید از خواب بیدار شود و دوستان و همپیمانان آمریکا را در رویاروئی با ایران دریابد.

سیطره سرخوردگی در اسرائیل
« معاریو» دیگر روزنامه صهیونیستی هم با تاکید بر« سیطره سرخوردگی در اسرائیل بعداز اعلام رفع تحریم های ایران»، نوشت اکنون شاهد جشن در ایران و نگرانی و ترس در اسرائیل هستیم.
این روزنامه صهیونیستی تاکید کرد: با وجود جنگ سختی که نتانیاهو علیه توافق هسته ای به راه انداخت اما اکنون ایران پیروز شده است.

پارس می کنیم اما گاز نمی گیریم … اسرائیل ببری کاغذی است
شبکه اول تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اعتراف کرد که « اسرائیل امروز از همه طرف ها بیشتر نگران رفع تحریم ها و اجرای توافق هسته ای است و بهای گرانی را خواهد پرداخت».
شبکه دوم تلویزیون این رژیم هم گفت: رفع تحریم ها همه را در مقابل ایرانی ها برای عرضه خدماتشان به صف کرده و فرقی بین بازرگانان اروپائی ، آمریکائی ، روسی و آُسیائی نیست و اسرائیل به دنبال راهبردی برای مقابله با ایران می گردد». 
اویگدور لیبرمن وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب صهیونیستی « اسرائیل بیتنا» در پاسخ به سئوال شبکه اول تلویزیون این رژیم در باره اجرای توافق هسته ای گفت: آیا همه گزینه ها روی میز است؟ در حالی که اسرائیل همچون سگی است که فقط پارس می کند اما گاز نمی گیرد و ما اکنون یک ببر کاغذی هستیم.

اعتراف نتانیاهو به شکست 
روزنامه لبنانی الاخبار با اشاره به روند توطئه ها و تلاش های اسرائیل برای جلوگیری از امضای توافق هسته ای و رفع تحریم های ایران از گذشته دور تاکنون تاکید کرد که اکنون یاس و ناامیدی مخالفان این توافق و رفع تحریم ها به ویژه صهیونیست ها را فراگرفته است به ویژه این که ایران همچنان از مقاومت لبنان و فلسطین با قوت حمایت می کند.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم نتوانست شکست راهبردهای این رژیم در رویاروئی با جمهوری اسلامی ایران را مخفی کند و اکنون اعتراف کرده که توافق هسته ای یک واقعیت است و دیگر انتقادهای سخت و مواضع تند نتیجه بخش نیست.
برهمین اساس نتانیاهو با ملزم کردن وزیران کابینه اش به سکوت و اظهارنظر نکردن در خصوص توافق هسته ای ، به آنها گفته است که « شکست خوردیم».
وی درجلسه دیروز کابینه رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل در جلوگیری از ادامه مسیر ایران در زمینه هسته ای شکست خورد و نتوانست جلوی پیشرفت آن را بگیرد اما توانستیم به روند تحریم های علیه ایران کمک کنیم.
نتانیاهو با بیان این که« همچنان به سیاست های خود علیه ایران ادامه می دهیم»، برای اطمینان دادن به صهیونیست های نگران از رفع تحریم های ایران و شکوفا شدن اقتصاد آن افزود:با دولت آمریکا برای دریافت کمک های امنیتی بیشتر به زودی گفت وگو و تفاهم خواهیم کرد.
« گلعاد اردان» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم گفت: با اجرا شدن توافق هسته ای وارد مرحله ای جدید و خطرناک می شویم زیرا بیشتر تحریم های ایران رفع شده و طرح هسته ای آن هم متوقف نشده است. 
« زهافا گلائون» رئیس فراکسیون میرتس در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی» گفت: نتانیاهو هنوز از شکست تلاش هایش برای جلوگیری از امضا و اجرای توافق هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵ درس عبرت نگرفته و سیاست کوبیدن سر به دیوار را ادامه می دهد.
« کسنیه سبتلوفه»عضو فراکسیون « المعسکر الصهیونی»، هم گفت: نتانیاهو و همکارانش هنوز دست بردار نیستند و در مقابل شکست خود بهانه تراشی می کنند در حالی که ایران تحریم ها را کنار زده و با قدرت به بازارهای نفت جهان بازگشته است.
«ایل ین رئوبین» دیگر عضو این فراکسیون هم تاکید کرد: به جای گریه کردن برای اجرای توافق هسته ای باید با دیگر طرفهای منطقه که مخالف اجرای این توافق و رفع تحریم های ایران هستند علیه ایران ائتلاف تشکیل دهیم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.