معاون وزیر ارشاد : بودجه هنرهای نمایشی دو برابر می شود

معاون وزیر و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توسعه سالن های تئاتر و سینما در دستور کار جدی این وزارتخانه قرار دارد از این رو بودجه هنرهای نمایشی در سال آینده افزایش حدود دو برابری خواهد داشت.

حسین نوش آبادی یکشنبه شب در آیین اختتامیه تئاتر فجر در یزد با بیان اینکه این رشد تئاتر در کشور هنوز کافی نیست، تصریح کرد: باید نیازهای زیر ساختی تئاتر در کشور فراهم شود.
وی با اشاره به توسعه سالن های سینما و تئاتر در دولت تدبیر افزود: با تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد رشد کمی و کیفی هنرهای نمایشی در کشور هستیم ضمن آنکه مسئولان عالی رتبه کشور به هنر توجه جدی دارند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار امیدواری کرد که سال آینده سال خوب و پرونقی برای حوزه هنر باشد .
نوش آبادی با بیان اینکه هنر یک نیاز و ضرورت جوامع بشری به شمار می رود، تصریح کرد: امروز یکی از بزرگترین مدافع حوزه هنر، رهبر معظم انقلاب است .
 برنامه های مدون برای اجرای مستمر تئاتر در سراسر کشور 
مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم از برنامه های مدون این مرکز برای اجرای مستمر تئاتر در سراسر کشور خبر داد و گفت: امسال در حوزه تئاتر استان ها تفاهم نامه ای را به ادارات کل ارشاد استان ها دادیم تا برنامه های این حوزه به طور مشخص روشن باشد .
مهدی شفیعی افزود: اجرای مستمر تئاتر درسالن های نمایش از مهم ترین اهدافی است که دنبال می شود و پایبندیم که تمام موارد این تفاهم نامه ها را اجرایی کنیم .
وی با اشاره به اینکه امسال از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سال تئاتر نامیده شده بود،افزود:سال آینده نیز تفاهم نامه ای خواهیم داشت تا بر اساس آن از انجمن ها و تشکل های هنری در سطح استان ها نیز کمک بگیریم و با مشورت هنرمندان برنامه ها و اهداف مورد نظر را محقق کنیم.
مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه هدف از اجرای برنامه های تئاتر فجر استانی در استانها را اجرای مستمر تئاتر در طول سال عنوان کرد و گفت: اجرای این برنامه ها فقط برای یک دوره زمانی خاص نیست.
شفیعی تأکید کرد: باید سعی شود در تمام فصول سال گروههای نمایشی در سالن ها و تالارها اجرای نمایش داشته باشند.
این مسئول به تاثیر بالای اجتماعی هنر تئاتر در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: باید جریان متناوب تئاتر در کشور شکل بگیرد.
در این مراسم همچنین از اصغر دشتی کارگردان صاحب سبک استان یزد تقدیر ویژه بعمل آمد .
در این جشنواره سه روزه که از ۲۴دی ماه آغاز شده بود گروههای نمایشی از تهران، یزد، کهگلویه بویر احمد، هرمزگان و تبریز حضور داشتند.
مجموعا هشت نمایش با نام های آنها 'نوبت یعنی بعدی'،'مدارمروت'، 'جی'،'ده هزار و یک شب'،'کی گفت آری کی گفت'،'سرگیجه'،'رابینسون و کروزو' و'متاستاژ' در جشنواره یاد شده اجرا شد.
این نمایش ها در تالارهای هنر،شرف الدین علی و پلاتو حوزه هنری یزد اجرا شدند.
ارتقای سطح کیفی تئاتر ، کمک به افزایش تولیدات تئاتری، همکاری، همیاری و تعامل بیشتر هنرمندان و هم افزایی توان آنان در تولید هنر تئاتر از جمله اهداف این جشنواره اعلام شده بود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.