بهای نفت برنت به دنبال لغو تحریم های ایران به زیر ۲۸ دلار سقوط کرد

بهای نفت برنت اروپا به دنبال لغو تحریم های ایران از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا، به زیر ۲۸ دلار و کمترین میزان از سال ۲۰۰۳ سقوط کرد.

به گزارش تارنمای بورس سنگاپور «SGX»، نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مارس با ۴.۴ درصد کاهش نسبت به معاملات روز جمعه گذشته بشکه ای ۲۷.۶۷ دلار معامله شد.
از آخرین باری که نفت برنت در بازار آسیایی زیر ۲۸ دلار معامله شده بیش از ۱۲ سال می گذرد.
دلیل این افت قیمت در بازار معاملات آسیایی، عرضه بیش از نیاز بازار و همچنین لغو تحریم های غرب علیه ایران و ازسرگیری صادرات و عرضه ۵۰۰ هزار بشکه در روز به بازار جهانی از سوی ایران عنوان شده است.
در معاملات امروز دو شنبه ، نفت «وست تگزاس اینترمدیت» آمریکا نیز با ۱.۳۵ درصد کاهش بشکه ای ۲۸.۵۵ دلار معامله شد.
«دانیل آنگ» تحلیلگر موسسه «فیلیپ فیوچرز» در بورس سنگاپور در باره سقوط قیمت نفت اظهار کرد: اصلی ترین عامل در سقوط این محصول ، عرضه بیش از نیاز بازار و از سرگیری صادرات نفت ایران است.
«ریک اسپونر»، تحلیلگر ارشد بازارهای مالی «سیدنی» نیز گفت: ایران به عنوان یکی از بزرگ ترین دارندگان ذخایر انرژی در جهان، به دنبال خریداران جدید در بازار است و ذخایر بزرگی که در این کشور وجود دارد و عرضه نفت ایران بدون تردید باعث نوسان قیمت در بازار جهانی خواهد بود. 
وی افزود: اولویت اصلی ایران، برقراری ارتباط مجدد با مشتریان اصلی گذشته است و به طور یقین به دنبال معاملاتی جذاب با خریداران است .
بانک «دی بی اس» سنگاپور نیز پیش بینی کرد ایران ابتدا روزانه ۳۰۰هزار و در ادامه ۵۰۰ هزار بشکه بر ظرفیت صادرات خود بیفزاید.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.