با لغو تحریم سازمان ملل، بانک سپه مقتدرانه به عرصه بین الملل بازگشت

مدیرعامل بانک سپه ضمن تبریک خروج این بانک از تحریم ها به مردم ایران، مشتریان و کارکنان خود،گفت: بانک سپه شاداب تر، مقتددرتر و با صلابت تر از گذشته آماده حضور در عرصه بین المللی است.

محمدکاظم چقازردی با صدور پیامی برداشته شدن سایه تحریم ها از سر اقتصاد کشور را حاصل تلاش شبانه روزی و مجدانه همه مسئولان نظام، از راهنمائی های داهیانه و پشتیبانی مقام معظم رهبری گرفته تا پیگیری های مستمر ریاست جمهوری و سایر ارگان های نظام و دستگاه مقتدر دیپلماسی دولت تدبیر و امید عنوان کرد. 
شورای امنیت سازمان ملل روز یکشنبه تحریم های وضع شده علیه بانک سپه ایران و شعب آن در خارج از کشور با عنوان سپه بین الملل را لغو کرد.
بانک سپه در ۲۴ مارس ۲۰۰۷ (سال ۸۸) در ارتباط با قطعنامه ۱۷۳۷ شورای امنیت تحریم شد.
مدیرعامل بانک سپه ضمن قدردانی از تمام تلاش های صورت گرفته از سوی مسئولان نظام و دولت تدبیر و امید در ارتباط با خروج سیستم بانکی و به ویژه بانک سپه از تحریم ها اظهار داشت: بانک خوش نام، قابل اعتماد، کوشا و منضبط سپه با حضوری مقتدر در عرصه بین المللی پاسخی در خور و شایسته نسبت به زحمات دستگاه دیپلماسی کشور خواهد داد. 
براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، وی در ادامه ضمن قدردانی از صبر، شکیبایی و همراهی مردم به ویژه مشتریان بانک اظهار داشت: اگر امروز بانک سپه با وجود تمام مشکلات ناشی از تحریم ها، با صلابت و شاداب تر از گذشته با کوله باری از تجربه، آماده حضوری اثرگذار در عرصه داخلی و بین المللی است، به دلیل همراهی و وفاداری مردم بزرگوار و مشتریان خود طی این سالها و همچنین مجاهدت همه همکاران و تلاش خالصانه و خاضعانه آنها در جای جای ایران اسلامی است. 
رئیس هیأت مدیره بانک سپه در ادامه بر عملیاتی کردن برنامه های ارزی بانک بویژه در خصوص تقویت شعب و واحدهای خارج از کشور, تقویت نیروی انسانی ، تجهیز نرم افزاری و سخت افزاری همینطور توجه به استانداردهای روز دنیا در خصوص حاکمیت شرکتی، فعالیت واحد تطبیق ، کنترل های داخلی و تلاش برای افزایش سرمایه بانک متناسب با الزامات کمیته بال اشاره کرد.
کمیته بال یا بازل مرکب است از نمایندگان ارشد بانک های مرکزی تعدادی از کشورهای گروه ۱۰ است که معمولاً هر سه ماه یک بار توسط بانک تسویه های بین المللی به عنوان دبیرخانه دائمی آن در شهر بازل سوئیس تشکیل می گردد و به همین دلیل به کمیته بازل معروف شده است. کمیته بازل دارای قدرت قانونی نیست، ولی اکثر کشورهای عضو آن بطور ضمنی موظف به اجرای توصیه های آن هستند. 
آرژانتین، استرالیا، بلژیک، برزیل، کانادا، جمهوری خلق چین، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، لوکزامبورگ، مکزیک، هلند، روسیه، عربستان سعودی، سنگاپور، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا اعضای این کمیته هستند.
مدیرعامل بانک سپه گفت: تجربه گرانقدر سال های تحریم را برای خود، سرمایه ای عظیم می دانیم که بر انسجام و توانایی بانک سپه، بیش از گذشته افزوده است. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.