نگرانی برخی شرکت‌های نفتی از فراموش شدن در پساتحریم

مدیرعامل یک شرکت تجهیزات نفتی پالایشگاهی درباره‌ی فرصت‌ها و تهدید‌های پساتحریم برای شرکت‌های نفتی داخل کشور گفت: ما طی این سال‌ها بدون پشتیبانی دست به تولید زده‌ایم و تجهیزاتی را که امکان واردات آن نبود، تولید کردیم. حال نگران این هستیم که با ورود شرکت‌های خارجی ما را فراموش کنند.

احمدرضا هزاوه با بیان این‌که موافق ورود شرکت‌های خارجی به کشور است، اظهار کرد: با این حال ما طی سال‌های تحریم بدون پشتیبانی کار کردیم و صنعت نفت را از بسیاری از مشکلات نجات دادیم و بسیاری از تجهیزاتی را که طی این سال‌ها نمی‌توانستند از خارج را وارد کنند را ساخته‌ایم.
وی با اشاره به این‌که صنعت نفت در گذشته به زبان ملی شده بود اما در عمل ملی نبود، تصریح کرد: ما در گذشته اگر می‌خواستیم یک پیچ را از تجهیزات نفتی یا پالایشگاه‌ها باز و بسته کنیم، نیازمند خارج بودیم، بنابراین اگرچه محصول نفتی ملی شده بود، اما در صنعت آن از هر جهت نیازمند کشورهای خارجی بودیم، چرا که آنها تکنولوژی ساخت را به ما نداده بودند.
مدیرعامل این شرکت تجهیزات نفتی پالایشگاهی عنوان کرد: بنابراین من الان نگران این هستم که شرکت‌های خارجی با ورود به کشور به دنبال سود خود باشند و بخواهند سازنده‌ها از کشور خودشان وارد کنند و پالایشگاه‌ها نیز ترجیح بدهند تجهیزات را از شرکت‌های خارجی خریداری کنند و ما به دست فراموشی سپرده شویم.
هزاوه تصریح کرد: در حال حاضر کار شرکت‌های ساخت تجهیزات نفتی در داخل کشور در حد استاندارد بالا آمده است، اما آینده ما در پساتحریم و پس از ورود شرکت‌های خارجی معلوم نیست.
وی با تاکید بر این‌که وزارت نفت باید از تولید‌کنندگان صنایع نفتی داخلی حمایت کنند، اظهار کرد: لازم است از شرکت‌هایی که واقعا در این حوزه فعال هستند دعوت شود تا در جلسات مشترکی در وزارتخانه تبادل نظر داشته باشند.
مدیرعامل این شرکت تجهیزات نفتی پالایشگاهی همچنین خاطر نشان کرد: از سوی دیگر در کارخانه‌های بزرگ که دستگاه‌ها و تجهیزات فراوانی دارند، لازم است اجازه خلاقیت داده شود تا پس از آن این شرکت‌ها نیز به دنبال افزایش کارآفرینی بروند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.