رئیس جمهوری فرانسه وضعیت فوق العاده اقتصادی اعلام کرد

«فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه، امروز (دوشنبه) در کشورش «حالت فوق العاده اقتصادی» اعلام کرد و گفت زمان دگرگونی در الگوهای اقتصادی و اجتماعی این کشور فرا رسیده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، «اولاند» در سخنرانی سالانه اش در جمع مدیران شرکت های فرانسوی، شماری از سیاست های جدید اقتصادی را با هدف رشد اقتصاد و کاهش بیکاری در فرانسه پیشنهاد کرد.
طرح های اولاند از جمله شامل تغییر «قوانین کارگرپسند» می شود تا کارفرمایان اشتیاق بیشتری برای استخدام داشته باشند. برنامه آموزش جدید برای نیم میلیون تن از کارگران، از دیگر طرح های وی خواهد بود.
رئیس جمهوری فرانسه گفت در طرح های پیشنهادی اش قانون ۳۵ ساعت کار در هفته را زیر سئوال نخواهد بود و به دنبال اختیارات ویژه نخواهد بود. هرچند وی بر ضرورت بروزرسانی «الگوی کارگرپسند» در قوانین فرانسه تاکید کرد و گفت این کار باید با سرعت و با توجه به اقتصاد جهانی انجام شود.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از اولاند نوشت که بیش از دو میلیارد یورو برای اجرای این طرح (حالت فوق العاده اقتصادی) در نظر گرفته شده است.
رشد اقتصادی در فرانسه طی سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴، به ترتیب، «دو دهم درصد»، «هفت دهم درصد» و «دو دهم درصد» بوده و از این نظر، یکی از کشورهای ناموفق در اروپا به شمار می رود. رشد اقتصاد فرانسه در سال ۲۰۱۵ نیز حدود ۱ درصد برآورد شده است. 
نرخ بیکاری در فرانسه ۱۰ درصد است. این نرخ در آلمان، ۴.۵ درصد و در انگلیس ۵.۲ درصد است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.