گلشیفته فراهانی در فیلم جدید جیم جارموش!؟

چندی پیش برخی منابع ایرانی به نقل از سایت ددلاین خبری مبنی بر حضور گلشیفته فراهانی در فیلم جدید «جیم جارموش» کارگردان شناخته شده امریکایی منتشر کردند.

در متن این خبر آمده بود: آدام درایور ستاره بخش هفتم «جنگ‌های ستاره‌ای» در نقش شخصیت اصلی «پترسن» تازه‌ترین پروژه سینمایی جیم جارموش که گفته می‌شود یک کمدی هجوآمیز است، جلوی دوربین خواهد رفت. گلشیفته فراهانی نیز از دیگر بازیگران حاضر در این پروژه سینمایی است که شرکت‌های «آمازون» و «کی۵» هم در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند. داستان فیلم در زمان حال حاضر در پترسن، بزرگ‌ترین شهر ایالت نیوجرسی امریکا می‌گذرد و قصه یک راننده اتوبوس و یک شاعر را به تصویر می‌کشد.

به گزارش کیوسک، جیم جارموش کارگردان مستقل امریکایی است که نزد مخاطبان ایرانی بیش از همه به خاطر فیلم‌های «مرد مرده» و «گوست داگ: روش سامورایی» شناخته شده است. وی برای فیلم «گل‌های پژمرده» محصول ۲۰۰۵ جایزه ویژه هیأت داوران جشنواره فیلم کن را گرفته و ۲۶ جایزه جهانی دیگر هم در کارنامه دارد. وی در آثار قبلی خود به ویژه «مرد مرده» و «گوست داگ» به فرهنگ سرخ‌پوستان و جوامع شرقی توجه ویژه نشان داده است و در آخرین فیلم خود «تنها عاشق‌ها زنده می‌مانند» که داستانی غریب را درباره‌ یک زوج خون‌آشام عاشق در قرن بیست‌ویکم روایت می‌کند، عملا روش زندگی غربی را تمام شده می‌خواند و رو آوردن به فرهنگ شرق را تنها راه ادامه حیات معنوی بشر معرفی می‌کند.

در حاشیه نمایش همین فیلم در جشنواره کن بود که جارموش جلوی دوربین مخفی رضا عطاران در فیلم «رد کارپت» رفت. عطاران به او گفت: «من میخوام اسپیلبرگ رو ببینم» و جارموش هم در جواب گفت: «خب من هم میخوام ایشونو ببینم». آن سال استیون اسپیلبرگ رئیس هیأت داوران کن بود.

با توجه به این سابقه در پرداختن به فرهنگ شرقی و اینکه بازیگر اصلی فیلم «پترسون» هم یک دورگه است، احتمال صحت این خبر دور از ذهن نبود. اما با گشت و گذار در اینترنت مشخص شد تنها همان سایت ددلاین این خبر را نقل کرده و در هیچ منبع معتبر دیگری نیامده است.
صفحه کارگردان در سایت معتبر IMDB هم فیلم «پترسون» را در مرحله پس از تولید نشان می‌دهد که یعنی فیلمبرداری کار تمام شده و فیلم در حال طی مراحل فنی برای اکران است. در لیست بازیگران هم اسمی از گلشیفته فراهانی نیست. بنابراین بعید به نظر می‌رسد ۵ روز پیش (یعنی زمانی که سایت ددلاین خبر بازی گلشیفته فراهانی را منتشر کرده)  بازیگر جدیدی به پروژه اضافه شده باشد.

صفحه خود گلشیفته فراهانی هم او را در حال بازی در فیلم «آواز عقرب‌ها» نشان می‌دهد و سال ۲۰۱۷ نیز در قسمت پنجم «دزدان دریایی کارائیب» در کنار جانی دپ ظاهر خواهد شد.

بنابراین به نظر می‌رسد خبر بازی او در فیلم «پترسون» جیم جارموش صحت نداشته باشد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.