پوشش تحصیلی ۹۴ درصدی متوسطه اول در کشور

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از پوشش ۹۴ و ۸۵ درصدی تحصیلات اول و دوم متوسطه در مدارس کشور خبر داد و گفت: این در حالی است که پوشش تحصیلی دوره اول متوسطه در استان سمنان به ۹۸.۵ درصد رسیده که ۴.۵ درصد از شاخص میانگین کشوری بیشتر است.

منطقه سمنان، علی زرافشان در نشست مشترک با معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش متوسطه استان سمنان، اظهار کرد: در مجموع ارزیابی دفتر آموزش متوسطه دوم جایگاه استان سمنان رتبه پنجم در بین استان‌ها است.
وی یکی از راهبردهای اصلی وزارت آموزش و پرورش را ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت برشمرد و گفت: این راهبرد به عنوان یک راهبرد جهانی مطرح است و آموزش و پرورش در تلاش است تا با ارتقای سطح تعلیم و تربیت، جامعه موفقی را به وجود آورد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه پوشش واقعی تحصیلی در کشور را در دوره اول متوسطه ۹۴ درصد عنوان کرد و افزود: این بدان معناست که ۹۴ درصد افرادی که در این رده سنی قرار دارند در حال حاضر مشغول به تحصیل در مدارس کشور هستند.
زرافشان،پوشش واقعی دوره دوم متوسطه در کشور را نیز ۸۵ درصد اعلام کرد و افزود: وزارت آموزش و پرورش به دنبال ارتقاء بیشتر این شاخص در سطح ملی است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش توجه به مدارس لازم التوجه را مورد تأکید قرار داد و گفت: شناسایی دقیق و علمی نقاط ضعف و ارایه راهکار برای بهبود عملکرد آموزشی، تنها راه‌حل مؤثر در پوشش صحیح و مناسب در افت تحصیلی مدارس کشور است.
زرافشان با تقدیر از زحمات فرهنگیان سمنان خاطر نشان کرد: استان سمنان از استان‌های موفق در اجرای طرح و برنامه‌های آموزش وپرورش است و شاخص‌های عملکردی این استان در مجموع ارزیابی دفتر آموزش متوسطه دوم وزارتخانه، جایگاه استان سمنان در بین استان‌ها رتبه پنجم است .

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.