۱۵ هتل ابتکاری جهان

بهتر است پیش از آنکه برای تعطیلات خود جایی را از پیش در نظر بگیرید به دقت فکر کنید. هتل ها هم مانند وسایل الکترونیکی و کامپیوتری پیوسته در حال نو آوری هستند. اما در مورد هتل ها مسئله قابل توجه، خلاقیتی است که در برخی از آنها به کار گرفته شده و شاید این امر به راحتی بیانگر آن باشد که هتل ها تنها محلی برای خواب نیستند. در ادامه اشاره‌ای خواهیم داشت به برخی از همین مهمان‌پذیرها که از نظر خلاقیت و نوآوری توجه توریست‌ها و کارشناسان صنعت هتلداری جهان را به خود جلب کرده‌اند. گزارش حاضر ۱۵ هتل متفاوت و عجیب دنیا را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 هتل زیر دریای ژول
این هتل بی تردید تقدیری ست از ژول ورن نویسنده بزرگ کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا. ژول هتلی است که در بالای سر خود حدود ۲۱ فوت آب را تحمل می کند. اگر شما غواصی بلد نیستید پس باید برای رسیدن به این هتل بتوانید برای مدتی طولانی نفس خود را در سینه حبس نگه دارید. هتل ژول در فلوریدا واقع شده و برای میهمانان خود این امکان را فراهم می آورد که بتوانند به تماشای ماهی های مرداب همچون باراکودا و طوطی ماهی بنشینند.
 هتل کلید های کارتی
این هتل از ۲۰۰ هزار کلید کارتی ساخته شده که در واقع تمام این بنا از جنس پلاستیک ساخته شده است. این هتل در منهتن و و توسط «برایان برگ»ساخته شده است. برگ در زمینه خلق آثار با استفاده از کارت های پلاستیکی نامی مطرح به شمار می آید.
 مسافرخانه آتر
این محل که در ظاهر شبیه کلبه ای شناور است در واقع یک آکواریم زیرآبی به شمار می‌رود که کار «میکائل گنبرگ» هنرمند سوئدی است. این هتل تنها یک اتاق دو متری دارد که درون این اتاق دو تختخواب دونفره و یک میز در نظر گرفته شده است. میهمانان این هتل اگر پول کافی نیز در اختیار داشته باشند غذا سفارش دهند که البته این غذا به وسیله قایق برای آنها فرستاده می شود.
 هتل کوهستان جادویی
این هتل که در شیلی قرار دارد، مسافران خود را در مدت اقامت با فعالیت هایی همچون گشت و گذار در جنگلی پر از مار و خزندگان عجیب و غریب بومی و یا استراحت در یک وان ساخته شده از تنه درخت مشغول نگاه می دارد.
 هتل آدم کوچولوها
این هتل در نیوزلند قرار دارد و همان جایی است که بخش‌هایی از سه گانه ارباب حلقه ها در آن فیلمبرداری شد. دراین هتل توریست ها در حفره های مخصوصی اقامت می کنند که هر حفره توانایی میزبانی از ۶ نفر را دارد.
 
هتل یخی
در سال ۱۹۹۶ آدریان گونتر برای اولین بار دست به ساخت اولین هتل یخی خود زد.  این هتل در مرکز آلمان و در جایی که برای علاقه مندان به اسکی نامی آشنا به شمار می آید ساخته شده است. به دلیل سردی هوا، خوابیدن در این هتل نیازمند استفاده از کیسه های خواب است.
 داس پارک هتل
می توان این هتل را هم عجیب و هم خلاقانه توصیف کرد. داس پارک هتل که در اتریش قرار دارد از لوله های تخلیله آب مخازن ساخته شده است. هر اتاق دارای یک تخت دونفره است.
 مسافرخانه داگ بارک (پارس سگ)
داگ بارک در آیداهو واقع شده است. نما واسکلت کامل این هتل به شکل سگ غول پیکری است که درحال پارس است.
 هتل کاستاورده
این هتل یکی از اختصاصی ترین سوییت ها در کشورکاستاریکا به شمار می آید. هتل کاستاورده دراصل یک بویینگ ۷۲۷ ساخته شده است که درون آن از نو طراحی شده است.  این بویینگ در گذشته وسیله سفر از آفریقای جنوبی به کلمبیا بوده و بهای هر شب اقامت در آن ۵۰۰ دلار است.
 یوتل
این هتل در واقع پاسخ لندنی‌ها به هتل کپسول ژاپنی است. دراین هتل هر اتاق به مسافران خود تنها یک تخت دو نفره، تلویزیون ارائه می کند.
 هتل فاکس
هر اتاق این هتل توسط یک هنرمند سرشناس که در زمینه گرافیک مهارت دارد طراحی شده است. این هتل دانمارکی دارای ۶۱ اتاق است. یکی از معدود مکان ها در جهان است که شما می توانید در اتاقی بخوابید که طراحی آن به سبک سوییسی است و در عین حال اتاق کناری شما اتاقی است با طراحی مخصوص کودکان.
 هتل  پروپلر آیلند
فهرست هتل‌های ابتکاری جهان، بدون نام این هتل مشهور در برلین کامل نیست. این هتل برای میهمانانی که بدنبال دلهره هستند شرایط مناسبی را آماده می‌کند. به عنوان مثال می‌توان به اتاقی در این هتل اشاره کرد که به سبک خون‌آشامی طراحی شده و شما برای استراحت در آن  مجبورید در تابوت بخوابید.
 هتل غار گامیراسو
این هتل که در کشور ترکیه قرار دارد، در اصل یکی از مشهورترین هتل غارهای جهان محسوب می شود. این میهمانسرا دارای بیست و پنج اتاق است که سبک طراحی و اندازه های آنها بسیار متنوع است. امکانات این هتل بسیار متنوع است و به دلیل دسترسی آسان به طبیعت، میهمانان می‌توانند به چیدن سبزی‌های محلی بپردازند.
 هتل فروفان استافورن
این هتل ساخته شده از بشکه هایی به گنجایش ۱۴۵۰۰ لیتری است. ویژگی نفوذ ناپذیری این بشکه ها باعث می شود که میهمانان شبی کاملا ساکت را تجربه کنند.
 برج‌های آریاو آمازون
شما با اقامت در این هتل به تماشای جنگل‌های بارانی خواهید رفت. میهمانان این هتل در واقع با حرکت درون راهروهای چوبی ۴ مایلی، میان برج ها تردد می کنند تا به این ترتیب برای محیط زیست مزاحمتی ایجاد نکنند. در زمان اقامت می توانید با کانو که نوعی قایق محلی است، به گشت و گذار بپردازید و یا از جنگل های بارانی دیدن کنید.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.