روحانی: روز اجرای رسمی برجام، روز مبارکی برای همه منطقه است

رییس جمهوری کشورمان در گفت و گوی تلفنی اشرف غنی ، افغانستان را کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران خواند و تاکید کرد: روز اجرای رسمی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) روز مبارکی برای همه منطقه است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در تماس تلفنی محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان با وی، ضمن تشکر از تبریک همتای افغانستانی خود به مناسبت اجرای رسمی برجام،اظهارداشت: ملت و دولت ایران در طول تاریخ در کنار مردم افغانستان بوده اند و شرایط پسابرجام، زمینه را بیش از پیش برای تقویت همکاری های دوجانبه و چندجانبه منطقه ای فراهم کرده است.
وی با اشاره به تحولات پسابرجام و رفع موانع توسعه همکاری ها، تصریح کرد: اولویت ما در این زمینه توسعه همکاری ها و روابط با همسایگان است و افغانستان با توجه به اشتراکات فراوان، جایگاه روشنی خواهد داشت.
رییس قوه مجریه با اشاره به توافقنامه همکاری جامع ایران و افغانستان و ضرورت تسریع در انجام آن ، اظهارداشت: توسعه همکاری های دوجانبه راه را برای گسترش همکاریهای چندجانبه هموارتر ساخته و دو کشور خواهند توانست ارتباطات سه جانبه و چندجانبه منطقه ای خود را توسعه دهند.
روحانی همچنین باتبریک موفقیت های دولت افغانستان در مبارزه با تروریسم ، اظهارداشت: تردیدی نیست که ملت و دولت افغانستان در مبارزه با تروریسم ، پیروز نهایی خواهند بود و خواست جمهوری اسلامی ایران ، افغانستانی با ثبات و امن است.
وی اضافه کرد:ایران از هیچ تلاشی برای تقویت ثبات و امنیت کشور دوست و برادر افغانستان دریغ نمی کند.
** تلاش برای عملی کردن توافقات دو کشور در کوتاه ترین مدت ممکن
اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان نیز در این تماس تلفنی با تبریک آغاز رسمی برنامه جامع اقدام مشترک به دولت و ملت ایران گفت: افغانستان خواهان گسترش همکاری های خود با جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها است و من تلاش خواهم کرد در کوتاه ترین مدت ممکن، توافقات دو کشور را عملی کنم.
وی اظهارداشت: ما مصمم هستیم همکاریهای دوجانبه و چندجانبه با جمهوری اسلامی ایران را تقویت کنیم و اکنون تمرکز دولت، بر اجرای مفاد توافقنامه جامع است.
رییس جمهوری افغانستان در ادامه به مبارزه کشورش با تروریست ها بویژه گروهک داعش اشاره کرد و گفت: افغانستان خواهان همکاری بیشتر با ایران در مبارزه با تروریست ها است .

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.