«ساندی‌تایمز»: ملک سلمان تابستان آینده قدرت را به پسرش واگذار می‌کند

یک هفته‌نامه انگلیسی به‌نقل از منابع دیپلماتیک آمریکایی نوشت، ملک سلمان در حالی که برای حذف «بن نایف» از ولایتعهدی تلاش می‌کند که قرار است تابستان آینده از پادشاهی کناره‌گیری و قدرت را به پسرش واگذار کند.

هفته‌نامه ساندی‌تایمز، روز گذشته در گزارشی به نقل از منابع دیپلماتیک آمریکا نوشت: «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی برای کنار زدن «محمد بن نایف» از منصب ولایتعهدی و واگذاری این سمت به پسرش «محمد بن سلمان» آماده می‌شود.
محمد بن سلمان (۳۰ساله) جانشین ولیعهد و وزیر دفاع سعودی است.
این هفته‌نامه انگلیسی به گزارش اندیشکده «بنیاد مسائل خلیج» مستقر در واشنگتن اشاره کرده است.
اندیشکده مستقر در واشنگتن که به مسائل عربستان سعودی و دیگر کشورهای خلیج فارس می‌پردازد، اخیراً در گزارشی نوشته بود، سلمان آل سعود، پادشاه سعودی درنظر دارد که پادشاهی‌اش را واگذار و بعد از حذف محمد بن نایف از ولایتعهدی، محمد پسر خود را به عنوان پادشاه منصوب کند.
یادداشت اندیشکده مستقر در واشنگتن با اعلام اینکه این کناره‌گیری ظرف چند هفته آینده انجام خواهد شد، افزود، منابع همچنین گفتند که پادشاه در حال هزینه صدها میلیون دلاری برای جلب حمایت از این تصمیمش در درون خاندان حاکم است. موضوعی که هفته‌نامه ساندی‌تایمز نیز بر آن صحه گذاشته و به نقل از منابع آمریکایی تأکید کرده است که این فرآیند کناره‌گیری سلمان ممکن است در تابستان آینده انجام شود.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.