صدور کارت بانکی مشترک در دستور کار ایران و روسیه

بانک مرکزی ایران و شرکت Union Card روسیه مذاکراتی را برای متحد کردن نظام های پرداخت و انتشار کارت های بانکی مشترک آغاز کرده اند.

خبرگزاری اسپوتنیک با اعلام این خبر گزارش داد: روند در حال بررسی بنا به پروتکل نشست کمیسیون مشترک همکاری های تجاری – اقتصادی روسیه و ایران که چندی پیش در مذاکرات مسکو برگزار شده بود، صورت می گیرد.
در این پروتکل آمده است: دو طرف بر ادامه مذاکرات میان بانک مرکزی ایران و شرکت Union Card روسیه برای متحد کردن نظام پرداخت و انتشار کارت های بانکی مشترک دو کشور تاکید کرده اند.
شرکت Union Card ارائه دهنده خدمات مالی و ارتباطی میان بانک های روسیه که سال ۱۹۹۷ تاسیس شده در دسامبر سال ۲۰۱۵ به نظام پرداخت «میر» پیوست.
بانک مرکزی روسیه نیز دوشنبه (دیروز) اعلام کرد که در دوره پسا تحریم، همکاری های مالی بانکی تهران و افزایش می یابد.
به گزارش ایتارتاس، روابط عمومی این بانک افزوده است: بدون شک لغو تحریم های تهران موجب توسعه روابط ایران و روسیه و ساختار همکاری های دو کشور می شود و به این ترتیب بر اقتصاد هر دو کشور تاثیر مثبت خواهد داشت.
حجم مبادلات بازرگانی ایران و روسیه در سال ۲۰۱۵ به حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسید و انتظار می رود این میزان با اجرای توافقات به دست آمده میان دو کشور در سال های آینده افزایش یابد.
دو کشور در نشست ها و توافقات خود به گونه ای برنامه ریزی کرده اند که ارزش روابط اقتصادی دو کشور در چند سال آینده به ۱۰ میلیار دلار برسد. 
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.