راهکارقانونی بررسی بودجه/ارائه لایحه دو دوازدهم اجتناب ناپذیر است

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: راهکار قانونی بررسی بودجه در مجلس ارائه لایحه بودجه دو دوازدهم از سوی دولت به مجلس است.

عبدالرضا مصری گفت: دولت طبق قانون باید لایحه چند دوازدهم بودجه را همراه با لایحه بودجه به مجلس ارائه می داد.

نماینده مردم کرمانشاه گفت: طبق قانون دولت اگر تا ۱۶ آذرماه لایحه را به مجلس ارائه ندهد باید لایحه دو یا سه دوازدهم بودجه را نیز همراه لایحه اصلی به مجلس ارائه کند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: در حال حاضر دو مشکل وجود دارد. اول اینکه باید قبل از بررسی لایحه بودجه لایحه برنامه ششم به تصویب برسد زیرا قانون بودجه برشی از قانون برنامه است که در همین راستا دو کمیسیون تلفیق برنامه ششم و بودجه ۹۵ در مجلس تشکیل شده است.

مصری ارائه لایحه دو یا سه دوازدهم بودجه از سوی دولت به مجلس را اجتناب ناپذیر خواند و گفت: زمان بندی رسیدگی به لایحه بودجه در مجلس به صورت قانونی مشخص است، ما اجازه نداریم خلاف قانون لایحه بودجه را بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه مجلس موانع دولت در ارائه به موقع لایحه بودجه را درک می کند، گفت: راهکار قانونی برای حل این مشکل ارائه بودجه دو یا سه دوازدهم است.

به گزارش مهر رئیس جمهور روز یکشنبه پس از ارائه لایحه بودجه اعلام کرد که ارائه لایحه چند دوازدهم بودجه بازتاب خوبی ندارد و موجب کندی در اجرای پروژه های عمارنی می شود اما رئیس مجلس شورای اسلامی پس از دریافت لایحه بودجه گفت: با توجه به تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه، دولت هرچه سریعتر لایحه چند دوازدهم بودجه را به مجلس ارائه کند.

نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز دیروز اعلام کرد لایحه چند به مجلس ارائه نمی شود. پیش از این نیز رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفته بود که ارائه دیرهنگام بودجه و همچنین بررسی آن در مجلس نهم باعث ایجاد چالش میان دولت و مجلس خواهد شد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.