رکوردشکنی در ورود زائران اربعین

رکورد ورود زائران اربعین از مرز بین‌المللی مهران روز جمعه شکسته شد و به میزان بی سابقه بیش از ۲۰۰ هزار نفر رسید.

حسین کلانتری جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در مجموع بیش از ۲۰۰ هزار زائر دیروز جمعه ۱۳ آذر از مرز مهران وارد کشور شدند که این میزان ورود زائر بی سابقه است.  وی یادآور شد: تنها از سه روز مانده به اربعین تاکنون در مجموع بیش از ۷۰۰ هزار نفر از مرز مهران وارد کشور شده‌اند که اگر آمار روزهای قبل را به این تعداد اضافه کنیم، افزایش می‌یابد.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: به علت افزایش جمعیت و محدودیت اتوبوس‌های بین شهری بیش از ۵۰ هزار نفر در پایانه مرزی مهران و ایلام اسکان داده شدند.  وی تاکید کرد: ۱۵ هزار نفر در اردوگاه سپاه، پنج هزار نفر در مکان‌های شهرداری منطقه پنج تهران، ۲۵ هزار نفر در ۱۴ مدرسه و ۱۳ حسینیه شهر مهران و پنج هزار نفر نیز در مساجد و تکایای شهر ایلام اسکان داده شدند. 

کلانتری اوج ورود زائران را از آیین‌های اربعین مربوط به ۲ روز گذشته دانست و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه صفر ورود زائران از مرز مهران ادامه داشته باشد. 

براساس اعلام مسئولان ستاد اربعین کشور امسال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از مرزهای زمینی کشورمان برای شرکت در آیین‌های اربعین حسینی به کشور عراق عزیمت کردند که ۵۵ درصد این افراد از مرز بین المللی مهران خارج شدند. 

مرز بین المللی مهران در ۹۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام از مهمترین کانون‌های تردد زائران و صادرات کالاهای تجاری و اقتصادی به کشور عراق است.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.