وزارت خارجه انگلیس: چشم‌انداز تجارت میان تهران و لندن مثبت است

وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد: چشم‌انداز روابط تجاری میان تهران و لندن مثبت است و انگلیس از توسعه این روابط حمایت می‌کند.

 وزارت امور خارجه انگلیس روز دوشنبه در بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی این وزاتخانه منتشر شده است، اعلام کرد این کشور به طور کامل از توسعه روابط تجاری‌اش با ایران پشتیبانی می‌کند.

در این بیانیه آمده است: شرکت‌های انگلیسی تا همین اواخر نمی‌توانستند تجارت زیادی با ایران انجام دهند؛ چرا که این کشور تحت تحریم‌های سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار داشت. اکنون با توجه به حصول یک توافق میان ایران و گروه ۳+۳ در ۱۴ ژوئیه سال ۲۰۱۵ و اجرای موفقیت آمیز آن، ایران می‌تواند ماهیت صلح آمیز برنامه‌ای هسته‌ای خود را به نمایش بگذارد.

این بیانیه می‌افزاید: بر اساس این توافق، تحریم‌های مالی و اقتصادی علیه ایران پس از آنکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد این کشور به تعهدات مرتبط هسته‌ای‌اش عمل کرده است، لغو شده‌اند؛ بنابراین ایران قادر خواهد بود آزادانه‌تر با جهان تعاملات تجاری داشته باشد. ما می‌خواهیم به تجارت انگلیس برای بهره بردن از فرصت‌هایی که روابط تجاری دوباره با ایران به همراه می‌آورد کمک کنیم. وزارت تجارت و سرمایه گذاری انگلیس به بازرگانان انگلیسی کمک خواهد کرد تا اطمینان یابد که تجارت انگلیسی از منافع این فرصت‌ها استفاده می‌کند.

وزارت امور خارجه انگلیس در ادامه بیانیه خود با اشاره به اینکه ایران دارای دومین تجارت در منطقه خاورمیانه و بیشترین جمعیت پس از مصر در این منطقه است، تاکید کرد:‌ ایران خواهان گسترش ظرفیت های تجاری خود است و دولت این کشور مایل به جذب سرمایه گذاری‌های خارجی است. بیشترین فرصت‌های تجاری در ایران مربوط به بخش انرژی است؛ زیرا این کشور یکی از بزرگترین ذخایر نفت و گاز را در اختیار دارد.

وزارت امور خارجه انگلیس همچنین اعلام کرد سطح روابط تجاری میان تهران و لندن در حال حاضر حدود هشت میلیارد دلار است که انتظار می‌رود تا دو سال آینده چهار برابر شود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.