بلاتر هنوز هم از فیفا حقوق می‌گیرد!

با اینکه رئیس ۱۷ سال اخیر فدراسیون جهانی فوتبال از هرگونه فعالیت اجرایی در این رشته محروم شده است، اما کماکان از فیفا حقوق می‌گیرد!

سپ بلاتر رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) که از سوی کمیته اخلاق فیفا برای هشت سال از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شده است، همچنان از بالاترین نهاد فوتبالی جهان حقوق می گیرد.
بلاتر ۷۹ ساله که پیش از این به مدت ۹۰ روز از انجام هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شده بود، متهم به این بود که در سال ۲۰۱۱، دو میلیون دلار وجه نقد به عنوان رشوه به میشل پلاتینی، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا داده است.
آندره‌‎آس بانتل، سخنگوی کمیته حسابرسی و انطباق فیفا در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «رویترز»  در خصوص وضعیت بلاتر گفت:
بلاتر تا تاریخ ۲۶ فوریه ۲۰۱۶ (۷ اسفند ۹۴) که رئیس جدید فیفا انتخاب می‌شود، به عنوان رئیس فدراسیون جهانی فوتبال حقوقش را دریافت خواهد کرد.
پس سپ بلاتر حقوق نزدیک به پنج ماه اخیر خود را که از هرگونه فعالیت فوتبالی مرحوم بوده، دریافت کرده است و تا زمان انتخاب رئیس جدید این نهاد هم حقوق به حساب آقای رئیسواریز خواهد شد.
قرار است در کنگره فوق‌العاده‌ای که در تاریخ ۲۶ فوریه ۲۰۱۶ (۷ اسفند ۹۴) در شهر زوریخ سوئیس و با حضور ۲۰۹ اتحادیه عضو فیفا برگزار خواهد شد، رئیس جدید فیفا انتخاب شود.
فشار بسیاری بر فیفا پس از رو شدن رسوایی گسترده اداری و مالی اعضای ارشدش در ماه مِی ۲۰۱۵ (اردیبهشت ۹۴) و بازداشت شماری از آنها، برای اصلاح و تغییر مدیران ارشد این سازمان وارد شده است.
تحقیقات دادستانی سوئیس و مقامات قضایی آمریکا در مورد فسادهای اخیر فیفا همچنان ادامه دارد، به طوری که دپارتمان عدالت آمریکا تا کنون ۴۱ عضو فعلی یا پیشین فیفا را به دلیل دریافت رشوه و سوء مدیریت متهم دانسته و زیرنظر دارد و حتی چند تن از آنان از جمله بلاتر، میشل پلاتینی و ژروم والکه را با محرومیت‌هایی ماجازات کرده است.

 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.